Senaste nytt

Garuda Indonesia fick sitt första Boeing 777-300ER och återinfört First class kabin

Men inte på flighter till Saudi väl? Jag trodde det var förbjudet.

rätta mig om jag har fel, har aldrig rest till Saudi, men LH serverar alkohol på första halva av resan till Saudi? På vägen hem till Tyskland börjar de väl servera alkohol igen så fort de lämnat Saudiskt luftrum?

Normalt fungerar det så att västerländska flygbolag stänger/öppnar alkoholserveringen ca 30-45min före/efter inträde i Saudiarabiens luftrum. När jag åkte med Turkish, så serverad det inte alls alkohol på IST-RUH-IST flighten.

Tisdag 2 juli 2013 fick Garuda Indonesia (GA) sitt första Boeing 777-300ER (77W) flygplan.
I samband med leverans av 77W, har Garuda Indonesia återinfört First class kabin.

Förstaklassprodukten är väldigt lik Swiss First på A330-300 från vad jag kan se.

Om jag har tolkat denna tabell rätt, First class bonusresa mellan Europa och Jakarta (Asia 2) kostar 260.000 Flying Blue miles per enkelväg.

Helt galet... jag använde 70.000 FB miles för att bjussa en kompis på en ekonomibiljett till LAX när jag ska dit samtidigt. Jag vet inte när man ska kunna använda sina FB-poäng, om man inte flyger som tusan med dem i höga bokningsklasser, så man kommer upp i hundratusentals poäng per år... Helt värdelöst FFP tycker jag personligen. För 5 år sen lyckades jag ta ut en resa i First till mig och frugan på AF, ARN-CDG-JFK tur o retur, då kostade det 100.000 miles per person och nästan 3.000kr i skatt per person. Jag slutade flyga dem efter de började införa alla dessa resor som man fick typ 187 miles för osv. Då var jag platinum, nu är jag status-matched Gold...

Helt galet... jag använde 70.000 FB miles för att bjussa en kompis på en ekonomibiljett till LAX när jag ska dit samtidigt. Jag vet inte när man ska kunna använda sina FB-poäng, om man inte flyger som tusan med dem i höga bokningsklasser, så man kommer upp i hundratusentals poäng per år... Helt värdelöst FFP tycker jag personligen. För 5 år sen lyckades jag ta ut en resa i First till mig och frugan på AF, ARN-CDG-JFK tur o retur, då kostade det 100.000 miles per person och nästan 3.000kr i skatt per person. Jag slutade flyga dem efter de började införa alla dessa resor som man fick typ 187 miles för osv. Då var jag platinum, nu är jag status-matched Gold...

Flying Blue - Generous By Nature[SUP]TM[/SUP] :rolleyes:

Det går att boka med IATA biljett från Seoul för ca 12.500 SEK inkl. skatter för en enkelresa biljett.
Det blir MPM+15% därför är det lite dyrare än baspriset + skatter.

Screenshot20130827_1.png

Garuda Indonesia (GA) har skjutit upp planen av lansering av Jakarta-London Gatwick till maj 2014 pga begränsning av startbanor på Jakarta Soekarno-Hatta flygplats (CGK).
Flygbolaget hade tidigare planerat att öppna linjen fr o m 2 nov 2013.

OT - men... flög Garuda inrikes i veckan och jösses, deras flygvärdinnor är både vackra och flirtiga! :p

(för att poängtera att det inte är en könsgrej... deras manliga värdar var även rejält propra om man säger så)

Toppen