För att inte nämna hur bokningsavdelningen på SAS jobbade före datoriseringen  Att överhuvudtaget några passagerare kom ombord är en gåta. Man ringde in sina önskemål om platser till SAS bokningskontor där man hade hålkort på samtliga flyg. Man drog hålkortet genom en läsare och fick då en Grön lampa om det fanns plats , Röd om det var fullt. Gul vid väntelista. Man tog passagerare uppgifterna och sedan telegraferades uppgifterna till CPH där passagerarlistorna sammanställdes.
 Att överhuvudtaget några passagerare kom ombord är en gåta. Man ringde in sina önskemål om platser till SAS bokningskontor där man hade hålkort på samtliga flyg. Man drog hålkortet genom en läsare och fick då en Grön lampa om det fanns plats , Röd om det var fullt. Gul vid väntelista. Man tog passagerare uppgifterna och sedan telegraferades uppgifterna till CPH där passagerarlistorna sammanställdes. 
	
		
			
		
		
	
				
			 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 var på SAS från tidigt 80-tal fram till 2003 tror jag det var. Fantastiskt att ha varit med i framgångssagan med Janne som vände ett konkurs bolag till  ett flygbolag som alla såg upp till. Kommer ihåg våra snygga Calvin Klein uniformer som fick de andra flygbolagsanställda att vara gröna av avund! Hur dessa charmkurser förändrade i princip alla anställda över en natt! Alla hade fullt mandat att göra vad man ville för passagerarna bara de var nöjda och ville återkomma till oss!
 var på SAS från tidigt 80-tal fram till 2003 tror jag det var. Fantastiskt att ha varit med i framgångssagan med Janne som vände ett konkurs bolag till  ett flygbolag som alla såg upp till. Kommer ihåg våra snygga Calvin Klein uniformer som fick de andra flygbolagsanställda att vara gröna av avund! Hur dessa charmkurser förändrade i princip alla anställda över en natt! Alla hade fullt mandat att göra vad man ville för passagerarna bara de var nöjda och ville återkomma till oss!