Senaste nytt

Gamla Amex Gold betalkort

kultingen

Medlem
Hej!
Jag behöver lite hjälp att tänka. Har idag gamla Amex Gold betalkort och förstår att det ska bli högre avgift för nya Amex Gold kreditkort samt lite mer förmåner.
Kommer avgiften höjas även för gamla gold men med mindre förmåner?
Har även SAS Amex Premium och vill primärt spara ihop poäng för flyg framgent, så funderar ev. att skrota gold (men läste att nya gold ger mer MR vid spend runt 150000, vilket jag har ca.
(Har även Platinum gm Danske så jag har PP, hyrbilförs utomlands mm där)

Tacksam för input!
(Finns redan liknande fråga ,jag hittade inget, ber jag om ursäkt och raderar inlägget)

mvh
Kultingen

Kommer avgiften höjas även för gamla gold men med mindre förmåner?
Det kan du lugnt utgå ifrån, att det är exakt vad som kommer att ske!

Har även SAS Amex Premium och vill primärt spara ihop poäng för flyg framgent, så funderar ev. att skrota gold (men läste att nya gold ger mer MR vid spend runt 150000, vilket jag har ca.
Man får ett gäng MR poäng till, vid 150’ kr i årlig spend. Kan inte den exakta summan men om vi drar till med dubbelt upp, så är det värt ca 750 kr om du väljer att använda poängen till avdrag på din Amexfaktura. Med den nya växelkursen från MR till Eurobonus, 16:1 blir det 9375 extra EuroBonuspoäng. Det är med andra ord inget att springa benen av sig för.

Har man bara 150’ i årlig spend, då hade jag personligen lagt dem på ett Amex Premium för att få vouchern. Det räcker att man använder vouchern på en tur- och returresa Stockholm-Köpenhamn för att spara in mer än de 9375 Eurobonuspoängen som man får extra via MR bonusen.

Hjärtligt tack Berglund!
Då gör jag som jag tänkte att jag fimpar Gold som jag iofs har 500’ MR på just nu och växlar till ngt sköj och har kvar sas amex premium samt mitt DB Platinum.
Tack för att du tog dig tid
Mvh
Kultingen

Hjärtligt tack Berglund!
Då gör jag som jag tänkte att jag fimpar Gold som jag iofs har 500’ MR på just nu och växlar till ngt sköj och har kvar sas amex premium samt mitt DB Platinum.
Tack för att du tog dig tid
Mvh
Kultingen

Om du just nu inte vill växla din MR-poäng, så kan du alltid byta till Amex Green. Kortet är gratis, och på så sätt kan du behålla dina MR-poäng tills du vet vad du vill använda poängen.

Tonton, det är ju iofs en bra idé att sätta poängen på hold på amex green! Tack det kommer jag nog att göra. Speciellt som om man just nu inte heller får använda poängen på star alliance, som jag förstår.
mvh

Toppen