Det här är ju ett jätteproblem, antar att det inte löst sig även om senaste inlägget är en vecka gammalt.
På intra-scand ingår smootie som vi säkert alla vet, jag fick en var väg till HEL idag. Med ett stort smile och väldigt glada värdinnor massa plus till dessa Blue 1.
Men på Long så ingår det inte i plus(crazy). Det är ju otroligt. Samma företag, "samma produkt" men på olika långa sträckor.
Hade en passiv Crew bakom mig idag till HEL, och dom diskuterade "gratis vatten". En av de passiva var FP (styrman) och för honom var det självklart att vatten i glas var ok på kortlinje, medans fröken som jobbar i cabin medade att det kostar men att man är lite si och så med om man ska ta betalt eller inte, (Jag har aldig haft problem med vatten i Go då jag oftast rest med ett ca 2år's barn och då verkar det vara ok) MEN det är bara kaffe och te som är gratis. Så det verkar onekligen väldigt oklart även här i de interna leden vad som gäller. Man kan tycka att SAS ska förmedla information ASASASPCAN. Det finns bara vinnare med ett koncept som är tydligt.
Eller har det löst sig?