Senaste nytt

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer

Det är alltid problematiskt i ett land med rättighetsorienterade medarbetare som har låg lön och som ska serva människor med höga förväntningar och rika internationella erfarenheter. För i de flesta andra länder får man betydligt bättre service än i Sverige. Det hänger ju i luften att de som servar en tycker att "men hallå, hur svårt är det att betala för en låda chips, det får jag ju alltid göra!!"... sannolikt är de inte så resvana heller.../Per

Det här är ju ett jätteproblem, antar att det inte löst sig även om senaste inlägget är en vecka gammalt.
På intra-scand ingår smootie som vi säkert alla vet, jag fick en var väg till HEL idag. Med ett stort smile och väldigt glada värdinnor massa plus till dessa Blue 1.
Men på Long så ingår det inte i plus(crazy). Det är ju otroligt. Samma företag, "samma produkt" men på olika långa sträckor.
Hade en passiv Crew bakom mig idag till HEL, och dom diskuterade "gratis vatten". En av de passiva var FP (styrman) och för honom var det självklart att vatten i glas var ok på kortlinje, medans fröken som jobbar i cabin medade att det kostar men att man är lite si och så med om man ska ta betalt eller inte, (Jag har aldig haft problem med vatten i Go då jag oftast rest med ett ca 2år's barn och då verkar det vara ok) MEN det är bara kaffe och te som är gratis. Så det verkar onekligen väldigt oklart även här i de interna leden vad som gäller. Man kan tycka att SAS ska förmedla information ASASASPCAN. Det finns bara vinnare med ett koncept som är tydligt.

Eller har det löst sig?

Med utskrift från tidigare refererad kundtjänst-korrespondens i denna tråd + den annonserade nyheten att SAS ska se över detta + ett statuskort borde saken vara biff, som det hette i barndomens serietidningar.../PH

Med utskrift från tidigare refererad kundtjänst-korrespondens i denna tråd + den annonserade nyheten att SAS ska se över detta + ett statuskort borde saken vara biff, som det hette i barndomens serietidningar.../PH
Man skulle kunna tro det, men allt beror på vilken vagn som smoothien är lastad på. Det är ju en självklarhet och alla borde förstå det rätta och riktiga i ett sånt här upplägg!

Efter fyra-fem veckor svarstid, fick min dotter 2000 poäng för att hon (jag) fick betala för chips och choklad cph-nrt.
Nu väntar jag bara på svar varför dit resan blev extra poäng och inte basic.... Det skulle jag skicka ny mail till någon annan. SAS kunde givetvis inte skicka direkt till rätt avdelning. ;)

Servicen är usel och långsam om man inte är EBG eller högre.
Roligt tycker jag att formuläret för "Kontakt" på sas.se är så litet att man nästan måste zooma för att hitta det..

Toppen