Senaste nytt

Göteborg till Sydney

Hej.
Ska åka till Australien i slutet på Mars, i år, och är lite villrådig på vad jag skall välja.
Kommer flyga till Sydney.
Förutsättningar:
- FlyingBlue Ultimate och SAS Diamond, vilket då gör att jag kan åka både Skyteam eller STAR ALLIANCE,
- Ekonomi eller Premium Ekonomi är nog det som gäller då C biljetter är tokdyra..

Så mina funderingar är;
- Ska man välja SkyTeam eller Star Alliance? Enda fördelen med att välja STAR ALLIANCE är att då slipper man code share sista biten.
- Transit, verkar som det antingen är transit i Singapore eller BKK som gäller för närvarande. Hur är transit i BKK nu i COVID tider? Tester och lounge?

Jag lutar åt att flyga med LH och välja routing så att det blir lagom tid vid transit, tex så är det antingen 7.50h eller 4.30h beroende på flyg på antingen Singapore eller BKK. 4H är ju helt OK medans >7h är rena döden...

Skulle nån mot förmodan ha någon bra deal att tipsa om så är jag även tacksam för detta.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Vad med Singapore Airlines Premium? Jag hittar med priser runt 19.000kr. Kolla deras hemsida med kalendervy för bästa priser.
 
Vad med Singapore Airlines Premium? Jag hittar med priser runt 19.000kr. Kolla deras hemsida med kalendervy för bästa priser.
Hittade bra flyg, dock lite dyrare än 19`
Screenshot 2022-03-06 at 11.47.36.png


Bra tips, hade inte föresvävat mig att kika direkt på Singapores hemsida. Herregud :)
 

Senator

Moderator
Hittade bra flyg, dock lite dyrare än 19`
Visa bifogad bild 126820

Bra tips, hade inte föresvävat mig att kika direkt på Singapores hemsida. Herregud :)

Jag hade inte dina exakta datum, men när jag har tidigare kollat på SQ så upplever jag att rutter via CPH nästan alltid är billigaste så det kan ha varit det jag såg.

Ut 25-26 mars och hem 3-5 april får jag upp priser via CPH som tar ca 24t och landar på 19.000kr.
 
Toppen