Det er mulig de ikke ville booke IST-DAC-BKK med kort connection i DAC(65min i ruteforslaget mitt), men MCT er 60 minutter så det er en lovlig reise. Håper waitlisten går gjennom for deg, jeg vet at Turkish flighter kan bli waitlisted selv om søk viser tilgjengelighet. Løsningen er ofte å booke hovedstrekket med Turkish på nett, og så ringe inn og legge til andre flights i etterkant. Det virker som om sjansen for waitlist er mindre på denne måten. Uansett så er det viktige at du får en reise du blir fornøyd med.
Jeg ser du har 5 legs på utreise nå, som er over grensen som SAS tillater. Det tyder på at du har hatt en ny/urutinert person på telefon som booket for deg. Det kan ta en hel del forsøk før du treffer på en flink agent som greier å booke det samme som du ser av flights.
Nja, du måste nog ta hänsyn till most reasonable routing. Svårt att gå igenom 7 legs till BKK för skojs skull och sedan direktflyget till ARN om det är därifrån du utgår.Är inte gränsen 8 legs totalt för en t&r? Alltså att det kvittar hur många det är i varje riktning så länge det är max 8 totalt.
Det är 8 segment per bokning som gäller enligt SAS egna regler. Sen måste man även följa "most reasonable routing".Jeg har fått ticketed 5 legs en vei, og så ved endring senere har jeg blitt nektet mer enn 4 legs hver vei - selv om totalen ikke var over 8. Agenten var veldig klar på at 4 legs hver vei var grensen, men så lenge du får ticketed 5 legs på utreise så går det fint å reise.
Om du blir tvunget til å endre pga kansellering bortfaller denne regelen, og du får reise så mange legs som nødvendig for å gjennomføre reisen.