Senaste nytt

Göteborg - Teneriffa (ToR) under Mars, delvis med poäng

SunTzu

Medlem
Hej,

Jag, min fru och vår 4-åriga son önskar resa till Teneriffa från Göteborg för en vistelse på ca 6-8 dagar någon gång under perioden 11-21 mars. Jag har 150 000 EuroBonus poäng som jag kan delvis nyttja på bästa sätt. Hade helst flugit med SAS och SkyTeam så stora delar som möjligt men öppen för någon del av resan kan gå med någon annan. Max ett stopp så gissar något av Köpenhamn, Paris, Amsterdam finns med som alternativ (givet SkyTeam). Avresa från båda hållen helst tidigast 09.00

Har lite svårt att hitta en optimal resa här och hade gärna tagit hjälp. Jag kanske har för många kriterier för detta upplägg men om någon som är lite mer skicklig på att söka upp alternativ hade jag varit tacksam för stöd

Utresa finns SAS kvällen 13 mars som dock kräver övernattning på CPH eller ARN. Via CPH finns även Business tillgängligt.

Hemresa svårare. Kan du casha den?

Edit: Det finns ju såklart vanliga biljetter för poäng hem. Retur 21 mars, 35717p/pax.
Kombinera med utresan jag hittade = 137 688p. (1494 i skatt)

Du får själv avgöra om det är värt, men är iaf bokningsbart online nu.

Tack Jannes. Helst ingen övernattning om det går. Men det kanske blir svårt
Svårt då Teneriffa-flygen avgår så tidigt och ni inte vill starta tidigt (eller flytta från Göteborg ;) ). 14 mars kan ni starta från Landvetter 06:15 istället för kvällsflyg dagen innan, finns ännu som bonusresa. Ni får avväga ifall hotell i CPH/ARN/GOT är jobbigare än att försöka ta sig hemifrån till Landvetter till klockan 04:45.

Har även försökt hitta möjligt flyg, utanför SkyTeam, på ditresan och sedan ta poängen på hemresan. Men blir alltid något man får kompromissa med :)

Har även försökt hitta möjligt flyg, utanför SkyTeam, på ditresan och sedan ta poängen på hemresan. Men blir alltid något man får kompromissa med :)
Så mycket kompromiss är det väl inte? 13/3 hittar man enkelresor med KLM+Transavia eller Eurowings från GOT efter 09:00.

1769721680245.png

Finns även Ryanair+Jet2 11:45 via Stansted om ni är sugna på lite äventyr...

Toppen