Senaste nytt

Göteborg - Las Vegas under CES

Xpressen

Medlem
Hallå forumet!

Behöver lite hjälp med att få ihop en resa. Hade tänkt ta mig till CES nästa år och redan nu tycker jag mig märka att det är svårt att få tag på rimligt prisatta bra businessplatser.

  • Varifrån vill du börja din resa? GOT
  • Var är din destination? LAS
  • Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur&Retur
  • När vill/behöver du resa ut? 8-9/1-2024
  • När vill/behöver du komma hem? Lämna Vegas 14/1-2024
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Är öppen för alla allianser denna gången
  • Vad är din budget? (per person) Max 50 000:- per person
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Är inte så sugen på mellanlandning i USA, kanske om det i så fall skulle vara typ LAX/SFO som ger kortare än 2h på sista hoppet. Tycker det är klurigt att hitta bra biljetter. Hade helst av allt flugit med endast en mellanlanding på typ LHR/CDG/AMS men dom kärrorna verkar redan vara fullbokade. Google flights prisar GOT-LHR-LAS med Virgin Atlantic på knappt 45k per person men har 0 erfarenhet av virgin och vet inte om det är värt att lägga dom pengarna där. Samtidigt prisar dom knappt 49k per person för BA first med stop på LHR och SFO, det känns i mina ögon nästan mer värt. Vad är era åsikter? Eller har ni andra bättre förslag?
 

pep

Medlem
Jeg saa forleden meget billige economy billetter fra Skandinavien-Las Vegas, vistnok paa Secretflying. Bite the bullet, and go for Jackpot?
 

palmen

Moderator
Kan vara en idé att boka ARN-LAX eller SFO tor och sedan köpa separat biljett dagen efter ankomst till LAS.

Flyger man tillbaka LAX med SAS tex ankommer man runt lunch och vaknar ofta 3 på morgonen, inga problem att ta men flight runt 6am då till Vegas, brukar kosta från några hundringar i Economy (2 bagage ingår på SouthWest tex)
 
Toppen