Senaste nytt

Göteborg - Dubai, gärna med EuroBonus poäng och/alt 2-4-1 (gärna via Star Alliance)

Niterunner

Ny medlem
Hej alla BusinessClass:are,

Jag försöker finna biljetter för att åka ner till Dubai om någon vecka för att ha lite semester, träffa vänner samt ta en titt på Dubai Airshow. Därför skulle jag behöva er expertis om hur och vart jag finner bästa biljetter.

Jag innehar EBG, 2-4-1 voucher samt ca: 300 k poäng att använda.

1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Dubai
  3. När vill/behöver du resa ut? 12:e Nov +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 17 + 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 1 Vuven
  7. I vilken kabinklass? Beror på men gärna Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Vill gärna betala med Poäng och 2-4-1, alt. runt 5000 kr och uppgradera med poäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt, 1 byte är ok, 2 kan godkännas ifall jag får en upplevelse (First class)
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Vad jag har gjort så här långt:
* Jag pratade med SAS supporten och det finns inga lediga Eurobonus flygningar. (Försökt sedan 1 mån tillbaka)
* Jag har sökt bland Star A partners för att hitta bra ekonomi biljett för att uppgradera med poäng (Fråga, gäller 2-4-1 på detta?). Billigaste är Lufthansa för ca: 8000 kr. Med Turkish Airlines så finner jag inte ens rätt klass på deras hemsida, som motsvarar de kraven för uppgradering enligt SAS hemsida.
* Hört talas om first class för lufthansa för poäng, men vet inte hur detta fungerar.

Jag spenderar gärna inte 10h+ i ekonomi då jag flyger så mycket och gärna ser ser bekvämlighet som ett önskemål vid längre resor.
Jag kan tänka mig lite längre stopp, men då kompenserar jag detta med om jag på något sätt lyckas få tag i de omtalade first class biljetterna på LH.

All feedback och rekommendationer tas emot med öppna armar! :)

Last edited:
Du verkar ha missförstått det mesta med 2-4-1, det gäller endast rena poängbokningar med Eurobonus. För det andra får du inte en uppgraderingsbar biljett för femtusen kronor.

Läs trådarna länkade ovan, samt börja kolla vilka Star Alliance bolag som flyger på Dubai. Via Afrika kan vara ett alternativ (Ethiopian).

Toppen