Senaste nytt

Götebiorg (GOT) -Köpenhamn (CPH) endast med ATR72

EBGGOT

Medlem
Kommentar överflödig, jag har torterats så länge nu att jag gett upp...men en sak är säker, OY-JZW är den värsta av värsta, minst 3.5cm mindre benutrymme och stolarna är byggda för 1.65cm långa människor.

Ge mig en CRJ vilken dag som helst. Eller köp loss Malmöaviations Avro plan för gudsskull!

Jag vill gärna läsa om ATR i dina trådar MEN inte flyga dem ;)
 

fly4fun

Medlem
Kommentar överflödig, jag har torterats så länge nu att jag gett upp...men en sak är säker, OY-JZW är den värsta av värsta, minst 3.5cm mindre benutrymme och stolarna är byggda för 1.65cm långa människor.

Ge mig en CRJ vilken dag som helst. Eller köp loss Malmöaviations Avro plan för gudsskull!

Jag flyger hellre ATR72 än Avro, 7 dagar i veckan. Det går ju inte sitta 3 pers på bredden i Mavias Avro.
 

Marcus_R

Medlem
De höga priserna mellan GOT-CPH har jag aldrig förstått, men de har varit där länge... Förmodligen då det inte finns någon konkurrens? Eller så är tåget som tar samma tid för 300:- är kanske inte konkurrens nog? Det omöjliggör hur som vettiga priser vidare ut från Köpenhamn.

Väldigt länge. Kan sällan med gott samvete boka flyg GOT-CPH då det är sanslöst dyrt stundtals. Har inget emot tåg, men då vill jag åka X2 eller X3 "dörr till dörr".

Att byta till Öresundståget i Malmö är inte kul. Och t/r över dagen med Öresundstågen hela vägen har jag gjort minst en gång för mycket. Där kan vi snacka tortyr...
 

trekker

Medlem
Jag tycker att en tidig morgonflygning på 50 min över södra Sverige, LPI-CPH, är väldigt nice i en ny ATR! Man känner verkligen att man flyger på riktigt :)
Ar du under 150 cm lang?

Jag kan saga att en tidig morgonflygning pa 1 timme over sodra finland i en gammal ATR ar tortyr och inget annat. Lycka ar nar man inser att man bokat en av de fa flygningar som har en Embraer - dock flogs de pa helt oskaliga tider da jag flog i finland (06:00 finsk tid).

Men som sagt har jag inte flygit ATR med "SAS" sa det kanske ar battre.
 
Ar du under 150 cm lang?

Jag kan saga att en tidig morgonflygning pa 1 timme over sodra finland i en gammal ATR ar tortyr och inget annat. Lycka ar nar man inser att man bokat en av de fa flygningar som har en Embraer - dock flogs de pa helt oskaliga tider da jag flog i finland (06:00 finsk tid).

Men som sagt har jag inte flygit ATR med "SAS" sa det kanske ar battre.
Jettimes är levererade 2014 och helt ok. Alternativet är 4h X2000 och Öresundståg till Köpenhamn.
 

In_Sweden

Medlem
Jag hade gärna sett CRJ/Airbus men de nya ATR 72-600 är ändå rätt tysta tycker jag för att vara propeller maskin. Jämför mec Wideröes Dash 300.....där snackar vi konstant surr..
Du kan ju inte jämföra en ny ATR 72-600 med gamla generationens Dash-8. (Fast jag har viss förkärlek för Dash 8 100)
Dash-8 Q400, som är i samma storleksklass är en något mer angenäm upplevelse än ATRen.
 

olo

Medlem
Du kan ju inte jämföra en ny ATR 72-600 med gamla generationens Dash-8. (Fast jag har viss förkärlek för Dash 8 100)
Dash-8 Q400, som är i samma storleksklass är en något mer angenäm upplevelse än ATRen.
Jämförelsen är relevant ur ett Göteborgsperspektiv då det är den gamla generationens Dash-plan som Wideröe flyger till Oslo. Göteborg knyts samman med två av de tre SAS-hubbarna genom propellerplan. Jag väljer mycket hellre ett byte på CPH med ATR än ett byte på OSL med Dash.
 
Toppen