Senaste nytt

Går inte att boka Star Alliance på SAS.se?

Nahoj

Medlem
Är det någon som vet om man kan få tillbaka utgången voucher, ifall man tvingas avboka p.g.a.nya karantänregler, eller får man enbart tillbaka tidigare utgången 2-4-1-voucher efter flygavgången blivit inställd av flygbolaget?

För ett år sedan fick man tillbaka tidigare utgången voucher, men det fallet berodde det på att flygbolaget tvingades avboka p.g.a. rådande extraordinära situation.
 

Sir Lemon

Medlem
Ser nu att det blev 9h i Istanbul dvs om resan blir av över huvud taget så blir det heldag i nya CIP loungen.
Lyckades få några timmar där också inför det långa legget Har du varit där många gånger? Den slår alla jag upplevt iaf. FCT står dock på min hittills oupplevda bucket list.
 

Sir Lemon

Medlem
Är det någon som vet om man kan få tillbaka utgången voucher, ifall man tvingas avboka p.g.a.nya karantänregler, eller får man enbart tillbaka tidigare utgången 2-4-1-voucher efter flygavgången blivit inställd av flygbolaget?

För ett år sedan fick man tillbaka tidigare utgången voucher, men det fallet berodde det på att flygbolaget tvingades avboka p.g.a. rådande extraordinära situation.
Om flygbolaget förändrar din tid så kan du fortfarande boka om och vouchern återfår sin giltighet. Lärde mig idag att de bokningar jag gjorde med vouchern som gick ut ikväll kan ändras även senare när gäller tid/datum/flygbolag fritt vid ett tillfälle. Dock måste avreseort/destinationsflygplats bibehållas.
 

philky

Medlem
Är det någon som vet om man kan få tillbaka utgången voucher, ifall man tvingas avboka p.g.a.nya karantänregler, eller får man enbart tillbaka tidigare utgången 2-4-1-voucher efter flygavgången blivit inställd av flygbolaget?

För ett år sedan fick man tillbaka tidigare utgången voucher, men det fallet berodde det på att flygbolaget tvingades avboka p.g.a. rådande extraordinära situation.
Vad jag förstår får man tillbaka vouchern med 30 dagars ny giltighet att göra en ny bokning, förutsatt att UD i ens land avråder från resa till en viss destination.
What happens to my Amex 2-4-1 voucher if I want to cancel my SAS or Star Alliance bonus trip because the Foreign Office in my country does not recommend traveling to this destination?

Non-expired vouchers will be returned to you and have the same validity as before. Expired vouchers will be returned to you with an extended booking period of 30 days from date of cancellation. The service fee of 450 SEK will also be refunded.
 
Toppen