Senaste nytt

Går inte att boka Star Alliance på SAS.se?

Provade att ringa från tjejens mobil strax efter 17 och fick svar att det var stängt. Så vet inte ens om HUACA är möjligt.

Kom fram efter 40 min till Guldsupporten som hänvisade till hemsidan då han iallafall bara kunde se SAS flighter dvs samma som jag själv kan hitta.

Ska ju boka med 3 pers och måste applicera 2 vouchers vilket inte går på SAS.se.

Nä nu skiter jag i det här.

Ifall man inte kommer fram för att boka med en 2-4-1-voucher (som går ut idag den 31/3), kan man använda den för att boka en vanlig bonusresa med SAS. Givetvis vill man helst använda den för att boka en resa med Star Alliance, men ifall man inte kommer fram innan de stänger, kan man åtminstone boka en resa med SAS med vouchern senast 23:59 ikväll via hemsidan. Då har man åtminstone kunnat nyttja den, och fått något av värde tillbaka, så den inte förfaller "värdelöst".

Har dock en liten om ovanstående. Om en resa bokats med en utgången 2-4-1-voucher, får man senare vid ett tillfälle ändra datum för bokningen (fick det förklarat via telefon). Är det någon som vet om det även är möjligt via webben?

Om det inte är möjligt via webben att ändra datum för en bokning, som har bokats med en utgången 2-4-1-voucher, kostar det då något att ändra datum för den bokningen via telefon?

Tror att det i normala fall kostar 150kr att boka om via telefon med en voucher som fortfarande är giltig, men frågan är om det är samma kostnad om man inte kan boka om med en utgången voucher via webben, och om datum behöver ändras p.g.a. pandemiläget.

Tack på förhand!

Om det inte är möjligt via webben att ändra datum för en bokning, som har bokats med en utgången 2-4-1-voucher, kostar det då något att ändra datum för den bokningen via telefon?
Osäkert om det kommer gå via webben, men det står explicit "you are allowed to rebook without a fee". Det tolkar jag som att det antigen kommer att gå på webben, alternativt kommer man vara tvungen att göra det per telefon och då kommer det vara gratis.

Toppen