Senaste nytt

Går inte att ändra frequent flyer program i Lufthansa Bokning

Hej!

Jag har nyligen gjort en bokning för 2 personer med Lufthansa, vill dock att poängen ska registreras på mitt eurobonus-konto istället för mitt miles and more-konto.

Men i min bokning på lufthansa.com går det inte att ändra... under frequent flyer står mitt miles and more konto och på min medresenär står ingenting..

Verkar inte gå att ändra på något sätt.

Har ni varit med om detta?
 

Canadien

Medlem
Hej!

Jag har nyligen gjort en bokning för 2 personer med Lufthansa, vill dock att poängen ska registreras på mitt eurobonus-konto istället för mitt miles and more-konto.

Men i min bokning på lufthansa.com går det inte att ändra... under frequent flyer står mitt miles and more konto och på min medresenär står ingenting..

Verkar inte gå att ändra på något sätt.

Har ni varit med om detta?

Ja, om man varit inloggad på MilesMore när man gjorde bokningen så blir det så. Du får byta manuellt vid incheckningen.
 
Ja, om man varit inloggad på MilesMore när man gjorde bokningen så blir det så. Du får byta manuellt vid incheckningen.
Ok, misstänkte det. Tänkte inte att det kunde vara så stolpigt... Nåja frågan är om det går att ändra redan vid mobil-incheckning eller om man måste till en automat för att ändra det?.

Japp, kan vara se mitt existerande frequent flyer nummer, kan inte ändra något.
 

Canadien

Medlem
Ok, misstänkte det. Tänkte inte att det kunde vara så stolpigt... Nåja frågan är om det går att ändra redan vid mobil-incheckning eller om man måste till en automat för att ändra det?.

Gå till en manuell disk och verifiera att det på ditt nya boardingkort står SKEBx eller dylikt. Dubbelkolla sedan i loungen att det är rätt nummer inlagt.
 

Senator

Moderator
Lite liknade saker. På United.com har jag en profil där jag loggar in med min Mileage Plus konto. Dock har jag lagt till mitt Miles & More nummer så när jag faktisk bokar en resa så använder jag Miles & More som bonusprogram, men min bokning sparas i min profil som de facto är ett Unitedkonto.

Gällande @Canadien tips så åkte jag i fredags med SAS mellan ARN-ZRH där resan var bokat som en Swiss-biljett av en resebyrå. Jag checkade in bara på sträckan ARN-ZRH manuellt och bad agenten byta till EuroBonus på den sträckan. Så långt har detta hamnat rätt.
 

intuition

Medlem
Hamnade på denna tråden eftersom jag i forntiden haft problemet med att fel kort funnits kvar på bokningen (och ingen kunde städa bort det den gången) och poängen därmed gick till ett program jag inte ville.

Och snart dags igen och vill bara höra vad ni med ny erfarenhet tycker:
Jag har en LH flight i business och P är allt som erbjuds. Vill alltså inte kreditera det till mitt huvudprogram A3 (där P tjänar 0%) utan till SK. Men för statusen har jag bara silver på SK. Nu spelar statusen egentligen inte så stor roll, de flesta förmåner jag behöver finns ju redan i biljetten. Men jag hade önskat att ett guldkort fanns med ifall det blir någon flygstrul. Guld ger en liten fördel om man står i kön för ombokning efter inställt flyg antar jag.
Men kanske det inte är värt det, eftersom jag absolut inte vill ha det kortet vad gäller intjäning av poäng?
 

mha321

Medlem
Gå till en manuell disk och verifiera att det på ditt nya boardingkort står SKEBx eller dylikt. Dubbelkolla sedan i loungen att det är rätt nummer inlagt.
Och om du har byte så kolla I varje byte också! Jag har flera gånger varit med om att det felaktiga programmet "kommit tillbaka" på ett senare ben där det tidigare varit bytt. (samtliga fall resor bokade på Lufthansas nya sida, så någonstans har de ett synk jobb som ibland lägger tillbaka saker även efter att det ändrats).
 
Toppen