Senaste nytt

Går det att boka två award biljetter på samma flight för samma person?

MrDollar

Medlem
Vet ej om denna hamnar rätt, men testar här.

Har en 2-4-1 bokning med sas ARN-EWR-ARN i C.
Såg nu att det släppts ytterligare SAS award på denna flight och då jag har högsta nivå inom FlyPremium så tänkte jag följande,
Kan jag boka ytterligare en resa på exakt samma datum, samma flygplan, samma kabinklass och samma passagerare (jag) med FlyPremium? Tänkte nämligen boka av 2-4-1 bokningen om Lufthansa ej öppnar upp F 14 dagar innan och spara vouchern till något annat. Vouchern är giltigt tills 31-DEC-2018. Får jag F så bokar jag ju av FlyPremium bokningen.

Det finns inget system hos SAS som tycker det ser konstigt ut att samma person har 2 biljetter på samma fligh/flighter? :p

Vet ej om denna hamnar rätt, men testar här.

Har en 2-4-1 bokning med sas ARN-EWR-ARN i C.
Såg nu att det släppts ytterligare SAS award på denna flight och då jag har högsta nivå inom FlyPremium så tänkte jag följande,
Kan jag boka ytterligare en resa på exakt samma datum, samma flygplan, samma kabinklass och samma passagerare (jag) med FlyPremium? Tänkte nämligen boka av 2-4-1 bokningen om Lufthansa ej öppnar upp F 14 dagar innan och spara vouchern till något annat. Vouchern är giltigt tills 31-DEC-2018. Får jag F så bokar jag ju av FlyPremium bokningen.

Det finns inget system hos SAS som tycker det ser konstigt ut att samma person har 2 biljetter på samma fligh/flighter? :p

Nepp.
Bara att boka

Inte helt säker på att det där fungerar. Har för mig jag läst om andra som testat och att då ena resan blivit avbokad efter ett tag.
Själva bokningen lär gå att göra, men tror det görs kontroller då och då.

Ajdå, då kanske jag ska avboka min flypremium som jag bokade nyss då
Inte helt säker på att det där fungerar. Har för mig jag läst om andra som testat och att då ena resan blivit avbokad efter ett tag.
Själva bokningen lär gå att göra, men tror det görs kontroller då och då.

Jag har haft dubbla bokningar några gånger utan problem. Har varit när det varit jobbresor (betalda med pengar) som varit osäkra men jag haft privata ärenden som gjort att jag vill åka även om jobbresan inte blir av, och då haft ytterligare en bokning privat med poäng.

Har bokat av såväl betalda som poäng-biljetten utan problem, bokningarna har då legat parallellt under upp till 2-3 veckor

Toppen