Senaste nytt

Gå från blå till ny statusnivå

Intressant fråga. Jag blev Bronze för en vecka sedan. I BA appen står det nu "hur jag behåller Bronze". I SAS app, när man går upp en nivå, så visas ju istället "hur långt kvar har du till nästa nivå". Lite olika upplägg.

d79cbc16380cb2b7f5646e6ea70271c0.jpg
Och det blir inte bättre då man nått silver...
Screenshot_2016-01-14-19-37-24.png

Syns ju tydligt på hemsidan

Guld som fixat återkval.

Your Gold benefits

Your next benefit is

Gold Upgrade Voucher (1)

To earn this you need:

Guld som ännu inte klarat återkvalificering

Your Gold benefits

To retain Gold membership you need an additional :

Kastlös

Progress to the next tier

With Bronze membership, collect 25% more Avios each time you fly.
View all Bronze benefits

For Bronze membership you need:

Vad har vi sagt om kundtjänst? :) Det är givetvis helt åt h-vete fel. Du kan gå från blue till GGL på en dag om du vill. (Möjligen hinner du trigga brons emellan, men ändå)
Nu vet jag att det absolut inte var det du menade men jag blev nyfiken. Kan man verkligen trycka ihop tillräckligt många flighter på 24 timmar för att nå GGL? Även i fina klasser så tar det ju några timmar att flyga.

Vore ju kul att veta om det faktiskt finns någon rutt som fixade det, helt oberoende av den egentliga frågan i den här tråden.

Tricket är att inte ha 4 BA-flighter. Då kan du flyga ihop hur många TP som helst och du kommer fortfarande inte få status...

Att fixa 5000 TP på 24h är omöjligt. :/

Blev lite nervös när jag läste första inlägget även om jag trodde mig veta att kundtjänst hade fel och att reglerna kring uppflyttning ett steg i taget ändrades för några år sedan(?). Tack alla för bekräftelserna.

Sitter själv på 880tp och noll BA legs och tänkte inom kort köra en BA-run över dagen till EDI...

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen