Senaste nytt

Gäster i SAS Lounge

Hej,

Har letat här i forumet och på SAS hemsida men inte hittat svar.

Vi är ett sällskap på 4 personer som ska åka till Dublin ToR low fair, på samma bokning, jag är EBG, en är EBS två är EBB, någon som vet ifall jag kan ta in tre personer som gäster i SAS Loungen på mitt EBG?

Om övriga inte är dina barn eller andra nära släktingar får du bara ta med en gäst. Om ni ska åka under högsommaren har dock EBS-innehavaren också tillgång för sig och en gäst till Business-loungen.

Edit: Utgår ifrån att ni åker med SAS eftersom frågan ställs här.

Rent formellt så får du ta med dig upp till fyra familjemedlemmar eller en vän, så om de andra i ditt sällskap är familjemedlemmar så funkar det.

Och nej vi åker inte under högsommar, dock visste jag inte att EBS fick ta in en gäst under sommaren, är det lika vid jul?

Edit hittade rätt bild
40e668c748a747e7a32c32e72140cc3c.jpg

En halv hemlighet är att de automatiska spärrarna släpper in tre gäster efter dig, så det beror på ditt samvete och att du ser bestämd ut.
Scanna din biljett, de andra scannar efter i snabb takt så kommer ni in alla 4. Sen om det är moraliskt rätt vetifan, men så fungerar det.
Vill du köra mer ärligt, ställ dig vid hissen och fråga ensamma personer om de kan gästa in.

En halv hemlighet är att de automatiska spärrarna släpper in tre gäster efter dig, så det beror på ditt samvete och att du ser bestämd ut.
Scanna din biljett, de andra scannar efter i snabb takt så kommer ni in alla 4. Sen om det är moraliskt rätt vetifan, men så fungerar det.
Vill du köra mer ärligt, ställ dig vid hissen och fråga ensamma personer om de kan gästa in.
Det funkar ju inte om det är loungen på landvetter där finns inga automatiska spärrar.

Toppen