Senaste nytt

Gästa med EuroBonus Silver?

Har jag förstått följande rätt:
Om man är EBS (under sommaren), EBG eller EBD, MÅSTE man flyga med Star Allicane för att få tillgång till SAS lounge i Skandinavien eller var som helst i världen?
Det räcker alltså inte med att bara visa upp sitt t.ex. EBD-kort och flyga med t.ex. Norwegian, utan Star Alliance boardingkort måste kunna visas upp?
Har förstått att det är så med Fast Track i Skandinavien i alla fall.

Har jag förstått följande rätt:
Om man är EBS (under sommaren), EBG eller EBD, MÅSTE man flyga med Star Allicane för att få tillgång till SAS lounge i Skandinavien eller var som helst i världen?
Det räcker alltså inte med att bara visa upp sitt t.ex. EBD-kort och flyga med t.ex. Norwegian, utan Star Alliance boardingkort måste kunna visas upp?
Har förstått att det är så med Fast Track i Skandinavien i alla fall.

Inte riktigt, är du EBS behöver du flyga med SAS resten av Star Alliance ger inte tillgång till förmånerna.

Tack för svar! :) Tur man har sitt priority pass så man slipper vara helt lounge-lös vid flygningar som inte är med star alliance.

• Gilla
Reactions: Jay
Om man gästar någon måste man själv då alltid betala med sina poäng? Eller kan en EBG ta med två EBB och EBG + 1 EBB går gratis, men att den andra EBB betalar med sina poäng?

Tidigare har jag åkt i 2 EBB:s sällskap och betalat poängen, men det känns lite surt (i snåltarmen) att använda sina poäng på andra som inte riktigt uppskattar lounger. Nu ska jag iväg med 4 EBB-kollegor och då blir det ju riktigt kännbart.

Jag antar att var och en kan betala med sina poäng eftersom det då inte handlar om gästning. Men det går inte att betala sig in i guld loungen utan då är det businessdelen som gäller.

Toppen