Senaste nytt

Gäller Amex Elite Försäkringen?

Hej,

Min far, mor, bror och brors flickvän skall åka på semester inom kort och jag vill försöka swipa mitt AMEX elite för att dra in lite spend och poäng.

Frågor:
  1. Täcker reseförsäkringen dem om jag betalar (kortet står i mitt namn)
  2. Om jag löser ett extra kort (amex elite) i far/mors namn, täcker reseförsäkringen dem alla då? eller endast far, mor och bror?
  3. Om jag betalar fakturan via billop, gäller reseförsäkringen?
Tacksam för svar :)

Har du läst något i försäkringsvillkoren?

Annars rekommenderar jag dig att läsa punkt 1.3 (alltså tredje punkten i villkoren). Där omkring har du svar fråga 1+2.

Fråga 3 är en tolkningsfråga - men ja, det skulle jag säga.

Hej,

Min far, mor, bror och brors flickvän skall åka på semester inom kort och jag vill försöka swipa mitt AMEX elite för att dra in lite spend och poäng.

Frågor:
  1. Täcker reseförsäkringen dem om jag betalar (kortet står i mitt namn)
  2. Om jag löser ett extra kort (amex elite) i far/mors namn, täcker reseförsäkringen dem alla då? eller endast far, mor och bror?
  3. Om jag betalar fakturan via billop, gäller reseförsäkringen?
Tacksam för svar :)
Och här är villkoren Tonton hänvisade till:
https://www.americanexpress.com/con...s/forsakringsvillkor/sas-elite_kreditkort.pdf

Har du läst något i försäkringsvillkoren?

Annars rekommenderar jag dig att läsa punkt 1.3 (alltså tredje punkten i villkoren). Där omkring har du svar fråga 1+2.

Fråga 3 är en tolkningsfråga - men ja, det skulle jag säga.

Hur tolkar du detta? Jag tänker att de inte borde täckas i och med att de inte omfattas av 3.b eller 3.c.
Om far/mor skulle skaffa ett kort skulle de omfattas av 3.a borde övriga resesällskapet, med undantag för brors flickvän räknas in i 3.b eller 3.c (förutsatt att bror är hemmaboende). Jag tänker att försäkringen dock inte borde gälla, i och med att resan inte betalats på deras kort.

Toppen