Senaste nytt

Funkar denna snabba transfer tror ni?

Åh, de linjerna har jag inte sett än (nyinflyttad på Gotland). Kanske kan bli en intressant routing till CPH också...Visby-Berlin-Köpenhamn? ITA Matrix ger mig i och för sig VBY-TXL-PMI-CPH som billigaste alternativ där (för de datum jag just då sökte på) och det kanske är lite att ta i.
Visby-Berlin-Palma-Köpenhamn. Undebart! :) Skulle vilja se minen hos incheckningspersonalen i Visby när den bokningen kommer upp på skärmen.

Du kan ju åka via Oslo med Wideroe också, med Eurobonusintjäning osv.

Air Berlin fungerar bara på lördagar, men det går att få ihop Stockholm-Berlin-Visby med fyra timmar i Berlin.

ARN-TXL 06:30-08:05
AB8101

TXL-VBY 12:30-13:55
AB 3150

Visby-Berlin-Palma-Köpenhamn. Undebart! :) Skulle vilja se minen hos incheckningspersonalen i Visby när den bokningen kommer upp på skärmen.

Du kan ju åka via Oslo med Wideroe också, med Eurobonusintjäning osv.

Air Berlin fungerar bara på lördagar, men det går att få ihop Stockholm-Berlin-Visby med fyra timmar i Berlin.

ARN-TXL 06:30-08:05
AB8101

TXL-VBY 12:30-13:55
AB 3150

Det kan inte finnas så många "knäppskallar" som åker från Stockholm till Visby via Berlin, eller hur?;) eller t o m via Palma de Mallorca!

Samma problematik (eller fördel, beroende på hur man ser på det:p) på resor till Bornholm sedan Cimber lade ner. Det är väl bara Air Berlin och DAT som flyger på Rönne nu?

Last edited:
Det kan inte finnas så många "knäppskallar" som åker från Stockholm till Visby via Berlin, eller hur?;) eller t o m via Palma de Mallorca!
Blev lite sugen faktiskt, lär ändå bli Gotlandsbesök i sommar. :) Lite långt tid med fyra timmar i Berlin bara, men fördelen är att det är BA loungen man får tillträde till.

Annars fungerar det utmärkt via Oslo.

Exempelvis onsdag 4 juli

ARN-OSL 09:15-10:15
SK 845

OSL-VBY 11:10-12:35
WF 222

Totalt pris: 1147 kr inkl skatter (via Expedia)

Det enda möjliga problemet skulle kunna vara att checkin-systemet inte vill checka in hemresan i förväg för att det är för kort anslutning. I så fall kommer du inte kunna checka in hemresan innan utresan är flugen. Alltså i praktiken på Vid automat på Visby flygplats.
Men som det tipsas om ovan, säg till Purser när du går av planet att du ska leverera en sak i avgångshallen och åka med tillbaka, då kommer de inte åka utan dig.

Exempelvis onsdag 4 juli

ARN-OSL 09:15-10:15
SK 845

OSL-VBY 11:10-12:35
WF 222
Du vet att det är Almedalsveckan va?

Jag har precis kollat på helgresa FRÅN Visby i början av juli, det börjar bli fullbokat överallt...får hoppas att hålet efter Skyways fylls ordentligt snart.

Blev visst lite OT :rolleyes:

Ska lämna över "en grej" bara, i värsta fall kan jag ordna så jag inte behöver gå ut genom security om det nu fungar så på VBY att ankomster och avgångar är samma/väldigt närliggande gate...

(tack för alla svar )

Jag borde väl kunna checka in båda vägar redan på ARN?

I VBY du måste ut och in igen, men det tar typ 2 min. Se till att du checkad in redan i ARN till hemresan också. Undrar om du nu ska leverera "enb grej / paket" varför använder du inte e.ex. Jetpak eller Special Delivery för att ordna service?

Du vet att det är Almedalsveckan va?

Jag har precis kollat på helgresa FRÅN Visby i början av juli, det börjar bli fullbokat överallt...får hoppas att hålet efter Skyways fylls ordentligt snart.

Blev visst lite OT :rolleyes:

Är väl troligen därför routingen via Tyskland alt Norge är billigare :) Men om man inte har ett hus på Gotland lär det inte bli lätt att hitta boende...

Toppen