Senaste nytt

Funkar denna snabba transfer tror ni?

Det är nu på Lördag detta gäller i sådana fall, känns inte helt säkert faktiskt... Resan gick bra att boka via sas.se i alla fall men vet inte om jag fått kalla fötter för jag vill/kan absolut inte bli kvar i Visby...

Forastero... Detta verkar ju vara din hemkomst så tror du det är möjligt trots då att man måste igenom säkerhetskontrollen, kommer ha en datorväska med mig endast...

Jag kan Visby flygplats bak och framlänges.

Ankommande passagerare leds till ankomsthallen som är landside så du behöver passera säkerhetskontroll för att komma till gaten. Gå till vänster efter bagagebandet och följ korridoren så kommer du till avgångshallen.

Bör inte vara några problem, i synnerhet inte om du checkat in online för returen (vilket åtminstone tidigare somrar fungerat utmärkt från Visby).

Går det några intl-turer från Visby?
Finns sommarlinjer till bland annat Oslo, Helsingfors och Hamburg.

Forastero... Detta verkar ju vara din hemkomst så tror du det är möjligt trots då att man måste igenom säkerhetskontrollen, kommer ha en datorväska med mig endast...
Jag tror inte det blir problem. Är du redan incheckad är väl det värsta som kan hända att de ropar efter dig i högtalarna och ber dig bege dig till gaten. :) Det handlar om högst 100 meter från ankomsthall (som består av en svängdörr och ett bagageband) till avgångshall (som är ett par incheckningsdiskar och säkerhetskontrollen). Efter säkerhetskontrollen är du i princip framme vid gaten. Du kommer knappast befinna dig mer än några hundra meter från flygplanet under hela tiden du är där... Om du varit på UME nån gång så är det ungefär i den klassen. :) Turistsäsongen har ju inte riktigt kommit igång än så jag tror det är väldigt lugnt på lördag.

Glömde Berlin med Air Berlin.

Kunde vara ett kul sätt att ta sig till Visby, flyga Air Berlin Stockholm-Berlin-Visby och tjäna lite One World poäng samtidigt.
Åh, de linjerna har jag inte sett än (nyinflyttad på Gotland). Kanske kan bli en intressant routing till CPH också...Visby-Berlin-Köpenhamn? ITA Matrix ger mig i och för sig VBY-TXL-PMI-CPH som billigaste alternativ där (för de datum jag just då sökte på) och det kanske är lite att ta i.

Toppen