Senaste nytt

Fungerar Priority tag som skrivs ut från automaten för er?

AABack2ARN

Medlem
Jag tror iden är att maskinerna skall sortera dem rätt. Funkar eventuellt på stora hubbar men knappast i verkligheten och i synnerhet inte på små (för flygbolaget) flygplatser, tror jag
 

Flyer

Medlem
Jag tror iden är att maskinerna skall sortera dem rätt. Funkar eventuellt på stora hubbar men knappast i verkligheten och i synnerhet inte på små (för flygbolaget) flygplatser, tror jag
På Arlanda T5 är det bara long haul flighterna som har ett eget fack i sorteringen för prio bagage. Annars hamnar allt bagage i samma fack och då är det upp till dom som sorterar/ lastar att göra rätt.
 

agehall

Medlem
På Arlanda T5 är det bara long haul flighterna som har ett eget fack i sorteringen för prio bagage. Annars hamnar allt bagage i samma fack och då är det upp till dom som sorterar/ lastar att göra rätt.

På ARN funkar ju inte priobagage oavsett, så om man inte har en stor orange tagg skulle jag säga att chansen att ens bagage kommer tidigt ökar.
 
Flög BA First till Dubai i början av januari.
Vid ankomst hade man snabbt transporterat First-väskorna
till en speciell uppställningsplats långt innan vanliga priority-väskor
började komma på bandet.

Fick även VIP-service med möte (namnskylt) och ledsagning genom hela terminalen,
inkl. transport med "golfbil". Ledsagning ända fram till väntande bil.

Det var första gången vi var i Dubai så jag vet inte om det alltid är så.
Vi hade inte beställt eller betalat för denna service.
 

doc

Medlem
Flög BA First till Dubai i början av januari.
Vid ankomst hade man snabbt transporterat First-väskorna
till en speciell uppställningsplats långt innan vanliga priority-väskor
började komma på bandet.

Fick även VIP-service med möte (namnskylt) och ledsagning genom hela terminalen,
inkl. transport med "golfbil". Ledsagning ända fram till väntande bil.

Det var första gången vi var i Dubai så jag vet inte om det alltid är så.
Vi hade inte beställt eller betalat för denna service.
Det var så när jag flög BA First till Dubai också, vilket förvånade mig. Det är visserligen sådan service jag tycker man kan vänta sig när man flyger First, menar aldrig upplevt det med BA på någon annan flygplats.
 

Biggles

Medlem
Nej precis som ovanstående talare! Aldrig fungerat vare sig inrikes eller utrikes. Alltid begärt röd tag och det fungerar ju inte heller alltid. Särskilt inte inrikes med Swedavias bagagehantering. Men å andra sidan har även andra flygbolag problem då jag i USA ofta fått vänta trots priotaggat bagage.
 

SWEDE

Medlem
Begreppet "dead in the water" är tillämpbart på detta projekt vilket siktar till att försöka tillfredsställa prioritetspassagerarnas rätt till en PRIO-TAG i samband med att man inför självavläsning av bagage på vissa stationer, i vilket också ingår att reducera den egna personalen, för att i slutänden byta ut dessa få mot externa agenter. Den för tiden kvarvarande SAS-personalen på dessa stationer kverulerar mer eller mindre högljutt och hänvisar till den nya Kalle-Anka-taggen när jag begär den röda taggen.
Perioden februari/mars ser ut att bli intressant. Det verkar vara många saker i görningen, inkluderat strategin med nedbemanning på flera stationer.
 

LarsCph

Medlem
Hmm - ja - jeg havde det her fine mærke på min baggage fra København. Men min kuffet som en af de sidste her i Manila. Hrmpf :-/ Tag.jpg
 

trekker

Medlem
Det ar val darfor man alltid checkar in vid business checkin om man kan? Inte for att baggaget kommer forst anda......
 
Toppen