Senaste nytt

Fundering vid ombokning av hemresan

Hej.

Jag har en resa bokad till och från Miami, på vägen hem hade vi ursprungligen en layover på cirka 3-4 timmar i Chicago för att sedan åka till Arlanda därifrån.

Nu är det så att vårt flyg har blivit inställd och har vi enligt följande;

22 Maj 07:00 Miami - Chicago.
23 Maj 19:30 Chicago - Köpenhamn - Arlanda.

Enligt SAS hemsida har man rätt till hotell, transfer samt alla nödvändiga måltider om det blir ombokat så att man måste övernatta.

Ni som har stött på detta, vilka hotell lyckades ni få igenom? Man vill ju gärna boka ett så bra hotell som möjligt när man har chansen.

Hej.

Jag har en resa bokad till och från Miami, på vägen hem hade vi ursprungligen en layover på cirka 3-4 timmar i Chicago för att sedan åka till Arlanda därifrån.

Nu är det så att vårt flyg har blivit inställd och har vi enligt följande;

22 Maj 07:00 Miami - Chicago.
23 Maj 19:30 Chicago - Köpenhamn - Arlanda.

Enligt SAS hemsida har man rätt till hotell, transfer samt alla nödvändiga måltider om det blir ombokat så att man måste övernatta.

Ni som har stött på detta, vilka hotell lyckades ni få igenom? Man vill ju gärna boka ett så bra hotell som möjligt när man har chansen.
Boka inte dyrare än du skulle bokat i vanligt fall, dyraste möjliga blir gissningsvis avslag.
Sunt förnuft råder

PS. om du vill kan du säkert ringa in och be om nån annan anslutning för att slippa övernattning i Chicago
Exempelvis
1703270331824.png

Okej, jag förstår. Har du tips på något lämpligt hotell i ett bra område om man ska turista lite under en dag?

Tyvärr blir det lite mycket flygningar på samma dag om vi åker med det flyget då vi har barn, ursprungligen var flyget från Chicago direkt till Arlanda.

Okej, jag förstår. Har du tips på något lämpligt hotell i ett bra område om man ska turista lite under en dag?

Tyvärr blir det lite mycket flygningar på samma dag om vi åker med det flyget då vi har barn, ursprungligen var flyget från Chicago direkt till Arlanda.
Oki, då skulle jag åtminstone bokat ett något senare flyg med kristlig avgångstid :)

Njae, inte direkt!
Men nåt nära "the loop" i närheten av Trump Tower har jag bott och det var helt okej!
Ett Hilton Garden inn som var helt okej för några nätter rätt nära den där bönan och floden

Hade du några problem och få tillbaka pengar för taxi, mat etc? Det står att man enbart får boka taxi om det inte finns möjlighet att använda buss/tåg. För vår del kommer det bli rätt så svårt med 3 st 23kg väskor, 2 ryggsäckar, barnvagn, 3 åring samt gravid fru att transportera oss utan taxi.

Hade du några problem och få tillbaka pengar för taxi, mat etc? Det står att man enbart får boka taxi om det inte finns möjlighet att använda buss/tåg. För vår del kommer det bli rätt så svårt med 3 st 23kg väskor, 2 ryggsäckar, barnvagn, 3 åring samt gravid fru att transportera oss utan taxi.
Jag hade utan tvekan kört taxi. Inte särskilt svårt att argumentera i ert fall!
Vi hoppas på att hon skulle kunna somna strax efter att vi lyfter vid klockan 19 eller menar du avgången från Miami?
Från Miami!

Jag hade utan tvekan kört taxi. Inte särskilt svårt att argumentera i ert fall!

Från Miami!
Har aldrig varit med om att det blivit ombokat så här, om jag väljer att omboka ett flyg självmant till ett annat, det finns ingen möjlighet då för dem att räkna det som om det är jag som valt ombokningen och därav tappar rätten till ersättning för boende etc?

Tack dessutom för era svar, det uppskattas verkligen.

Toppen