Mattias Holmén
Medlem
Inga frågor men bevisligen behöver du träna mer på den där engelskan.Om du är "säker på" vad meddelandet uppmanar dig att göra, får du nog ändra på den känslan av "säkerhet" till mer av "en gissning".
Det står "staff at the airport", dvs avsändarens personal, meddelandet finns i SAS app, därför SAS egen personal.
Det står inte "airport staff" vilket i så fall hade kunnat uttolkas som "flygplatspersonal", men Swedavia har fortfarande inget med dig som flygkund att göra.
Att SAS personal på kundtjänst naturligtvis hänvisar till den egna personalen på Arlanda är för att det är bara de som kommer att veta om och i så fall hur många platser ombord man kommer att behöva på grund av överbokning. Det beslutet tas oftast bara något tiotal eller fåtal minuter innan flightens ordinarie avgångstid när man på ett troligt sätt kan bedöma om alla transferpassagerare hinner anlända och om alla som startar sin resa ifrån den aktuella flygplatsen har checkat in.
Frågor på det?
Ja, en. Varför kommenterade du från början?