Senaste nytt

Fullbokad flight, kompensation för ändring

Inga frågor men bevisligen behöver du träna mer på den där engelskan. :p Om du är "säker på" vad meddelandet uppmanar dig att göra, får du nog ändra på den känslan av "säkerhet" till mer av "en gissning".

Det står "staff at the airport", dvs avsändarens personal, meddelandet finns i SAS app, därför SAS egen personal.
Det står inte "airport staff" vilket i så fall hade kunnat uttolkas som "flygplatspersonal", men Swedavia har fortfarande inget med dig som flygkund att göra.

Att SAS personal på kundtjänst naturligtvis hänvisar till den egna personalen på Arlanda är för att det är bara de som kommer att veta om och i så fall hur många platser ombord man kommer att behöva på grund av överbokning. Det beslutet tas oftast bara något tiotal eller fåtal minuter innan flightens ordinarie avgångstid när man på ett troligt sätt kan bedöma om alla transferpassagerare hinner anlända och om alla som startar sin resa ifrån den aktuella flygplatsen har checkat in.

Frågor på det?

Ja, en. Varför kommenterade du från början?
 
Inga frågor men bevisligen behöver du träna mer på den där engelskan. :p Om du är "säker på" vad meddelandet uppmanar dig att göra, får du nog ändra på den känslan av "säkerhet" till mer av "en gissning".

Det står "staff at the airport", dvs avsändarens personal, meddelandet finns i SAS app, därför SAS egen personal.
Det står inte "airport staff" vilket i så fall hade kunnat uttolkas som "flygplatspersonal", men Swedavia har fortfarande inget med dig som flygkund att göra.

Att SAS personal på kundtjänst naturligtvis hänvisar till den egna personalen på Arlanda är för att det är bara de som kommer att veta om och i så fall hur många platser ombord man kommer att behöva på grund av överbokning. Det beslutet tas oftast bara något tiotal eller fåtal minuter innan flightens ordinarie avgångstid när man på ett troligt sätt kan bedöma om alla transferpassagerare hinner anlända och om alla som startar sin resa ifrån den aktuella flygplatsen har checkat in.

Frågor på det?
Kanske vinner detta priset för otrevligast inlägg 2018, men det är ju några månader kvar så vi får väl se.
 
Om vi återgår till ämnet - hur gick det? Kom du med flighten eller blev det någon kompensation?

Jag kom med flighten, men frågade om vad det fanns för alternativ och det enda alternativet var en flight 6 timmar senare, vlket inte var intressant så jag gick inte vidare med att fråga om kompensation. Istället chansade jag på att jag skulle komma med då jag redan var incheckad sedan dagen innan, är eurobonusmedlem samt att mitt resesällskap (på samma bokning) redan hade en incheckad väska.

Väl på planet var alla säten upptagna och 10 av 22 rader var PLUS.
 
Toppen