Senaste nytt

Frukost ingår?

henkesk

Ny medlem
Jag är CCC, bodde en natt på Radisson Blu Airport Hotel Gardermoen nyligen, bokad standardrum utan frukost, betald vistelse. Blir uppgraderad till Junior Suite så allt är jättebra.

Men när jag ska äta frukost så säger killen där att frukost inte är inkluderat i rummet, jag säger det kanske blivit ett misstag och visar honom Concierge kortet och påpekar att frukost ska ingå med CCC, men utan resultat så han debiterar det på rummet och säger att jag får ta det med receptionen när jag checkar ut.

När jag checkar ut så säger jag till tjejen där att frukost är debiterat på mitt rum och att den borde ingå eftersom det ska göra det när man är Concierge medlem, jag visar kortet men hon säger att jag ska betala, frågar snällt igen men hon påstår att hon har rätt. Hon säger att hotellet upphörde med detta under hösten någon gång i oktober... Orkar inte tjata mer för 150 NOK så jag betalar.

Hände en gång tidigare på Waterfront i Stockholm men när jag påpekade att jag är CCC så sa de att självklart så ingår frukost för dig.

Någon annan CCC med liknande upplevelser? Har de rätt eller ska man kontakta CC kundtjänst?
 

mha321

Medlem
Jag har ett antal gånger fått det satt på rummet, men receptionen har alltid tagit bort det vid utcheckning.

Jag skulle absolut kontakta Club Carlson. Det är ju en av de bästa förmånerna...
 

Agö

Medlem
Kontakta CC centralt, kräv ersättning och kräv dessutom någon form av "plåster på såren" i form av poäng. Inte OK.

Hade samma tjafs i Bryssel för några veckor sedan, noll koll. Sedan åt jag inte frukost ändå men det är en annan femma.
 

miramax

Medlem
Jag brukar snällt be dem att ta fram facit och sedan peka på förmånen. Har hänt någon enstaka gång med trainee som inte hunnit lära sig.

Detta är väl inte en förmån som enskilda hotell kan välja att strunta i?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Agö

Medlem
Detta är väl inte en förmån som enskilda hotell kan välja att strunta i?
Nej, under förutsättning att du uppfyller kraven.

upload_2015-12-22_13-48-9.png


upload_2015-12-22_13-48-28.png
 

mha321

Medlem
Däremot behöver det väl strikt taget inte vara "fullt buffet" utan bara det som de klassar som continental. Däremot har jag aldrig varit med om att de gjort skillnad på det på Radisson (till skillnad på Hilton där man ofta får en "mindre" frukost som gold, åtminstone i USA).
 

niksal

Medlem
@henkesk , för ett par år sedan när dylika saker hände mig så brukade jag skriva club carlson via feedbackformuläret och det gav oftast 50k poäng.

Fick precis tillbaka mitt CCC och överväger att reklamera att det inte fanns welcome gift samt att min CCG fick samma uppgradering som jag (Oslo Plaza) men behöver inte fler poäng. Mailar kanske hotellet direkt och frågar om policyn.
 

MagnusG

Ny medlem
Jag pratade precis häromdagen med Jenny som är Key Account ansvarig på Park Inn i Solna om CCC perks som uppgradering, 20% i restaurangen och fri frukost. Hon sa att om något hotel försöker hävda att de inte behöver ge dessa förmåner så är det bara att anmäla till Club Carlson och då får man kompensation och de får en prick. Hon sa att reglerna gäller ALLA hotel oavsett om de är "riktiga" Radisson eller franchise.
 

henkesk

Ny medlem
Tack för tipsen. Mailade både Club Carlson via formuläret och hotellet direkt. Fått snabbt svar från båda. CC säger förmånen inte har upphört och att de kontaktat hotellet och bett om en förklaring.

Från hotellet har jag fått två svar där de ber så mycket om ursäkt att personalen inte har korrekt information om vad som gäller, samt att de ska uppdatera all berörd personal om vilka rutiner som gäller. Jag kommer att få tillbaka kostnaden för frukosten och väntar på besked om eventuell annan ersättning.
 
Toppen