Senaste nytt

Frukost i Hong Kong...?

Billiga frukostar är en av HKs svagare sidor, det enda de har att erbjuda är i princip Dim Sum, vilket de flesta västerlänningar finner för stabbigt till frukost, då det är mestadels varm mat, med mycket kött och seafood. Hotell-frukostar är i princip det bästa alternativet. Kostar du på dig att bo på ett av HK's bästa hotel, som Mandarin eller Upper House, då ska du självklart också prova deras frukost.

För bästa brunchen rekommenderar jag Shangri La Island Cafe Too, du bör boka någon vecka i föreväg.
Tack för tipset. Synd att Hong Kong inte har mer i frukostväg. Dim Sum blir det nog en del redan, till lunch :)

Perfekt, Café Too ska prövas!

Cafe Deco på The Peak kan vara ett annat brunchalternativ. Utsikten är inget att klaga på och promenera sedan tillbaka ner via Lugard- och Hatton road, så får man uppleva både en spektakulär utsikt över stan, plus djungelkänsla.

Om man gillar nudlar eller risgröt finns det uppsjö av ställe som serverar goda frukoster utan att kosta skjortan.

Minns inte nu vilket hotell jag bodde på senast. Det ingick frukost men efter en snabbtitt vände jag i dörren.
Det blev hål i väggen med goda omeletter för nästan ingenting.
Ska göra en research och se om jag finner området åtminstone.

Wanchai. Möjligen Flying Pan men kan inte minnas att det låg på andra våningen.

Last edited:
Flying Pan ligger på andra våningen. Helt ok ställe men inget att gå 30 min för. Jag rekommenderar istället kedjan Coral där man köper sig en macka med äggröra med te för 20 kr

Det blev frukost på hotellet tillslut. Upper House:s Café Gray Deluxe levererade med råge, såväl mat, dryck och service!

Det beror på frukosten, käkade frukost på IC HKG och den var grym även om den kostar en slant extra

Om man bokar rum med access till Club Lounge så "ingår" ofta frukost och på en del hotel (typ RC i HKG MO i SIN) ingick även äkta champagne till frukosten..helt klart prisvärt..

Toppen