Bankiren
Medlem
Hej,
Min fru skrev tidigare idag att hon hade fått ett SMS om en PIN-kod för ett Travel Pass. I och med att det har varit en del problem med stulna EB-poäng, så tänkte jag att det är bäst att omgående byta lösenord till hennes SAS-profil. Däremot har vi inte hunnit ringa till SAS för att fråga om detta.
Hon har för några dagar sedan ansökt om ett företagskort på banken som vi båda arbetar på, men jag kan verkligen inte tro att det här hänger ihop med det. Det ska vara ett enkelt företagskort som man kan använda för utgifter i tjänsten, vilket förvisso oftast är resor.
Vad kan risken i det här fallet vara? Borde vi ringa till SAS?
/Bankiren
Min fru skrev tidigare idag att hon hade fått ett SMS om en PIN-kod för ett Travel Pass. I och med att det har varit en del problem med stulna EB-poäng, så tänkte jag att det är bäst att omgående byta lösenord till hennes SAS-profil. Däremot har vi inte hunnit ringa till SAS för att fråga om detta.
Hon har för några dagar sedan ansökt om ett företagskort på banken som vi båda arbetar på, men jag kan verkligen inte tro att det här hänger ihop med det. Det ska vara ett enkelt företagskort som man kan använda för utgifter i tjänsten, vilket förvisso oftast är resor.
Vad kan risken i det här fallet vara? Borde vi ringa till SAS?
/Bankiren