Senaste nytt

Fritt fram för datorer med Etihad till USA

ACervin

Medlem
Fick ett mail från Etihad idag. Tydligen har man löst problemet genom att ha US immigration i Abu Dhabi. Antar att åtminstone Emirates kommer att försöka göra likadant. Undrar var Qatar befinner sig i den här soppan?

Från Etihads kundmail
If you are planning to travel to the US in the near future, we wanted to let you know that you can now take all your electronic devices on board our US flights from Abu Dhabi.

The US Immigration facility at Abu Dhabi Airport not only enables you to clear US immigration before you fly to the US, but with the additional security checks in place, you can now take all your electronic devices safely on board with you.

Book now and fly to over 100 destinations across the US, stress-free.

mha321

Medlem
Abu Dhabi har väl haft det länge. Det konstiga är snarare att de hamnade påUSA-listan trots att de har amerikansk personal som sköter de kontrollerna.

Emirates har det nog svårare att få något att hända snabbt där, Dubai har väl inte pre clearance?

ACervin

Medlem
Enligt Australian business traveler har nu även Emirates och Qatar uppfyllt USAs säkerhetskrav, så det är fritt fram för datorer i kabinen igen med avgång från Dubai och Doha.

Toppen