Senaste nytt

Fritt extra bagage för förnödenheter pga flyktingsituationen

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Har de sådan extra kapacitet för bagage att det funkar, eller kan det bli praktiska problem om ett plan fullt med golfresenärer tar med sig 2×23 kg extra till Malta?
Bra fråga, men antalet personer som nyttjar att ta med extra bagage med förnödenheter tror jag inte kommer vara så många så att planet blir fullt. Borde finnas bra med lastutrymme med tanke på att många bara åker med handbagage också.
 

crown

Medlem
Kanske lite offtopic, men Norwegian kör på samma fina initiativ. Från deras Facebook:

Norwegian
Vi har fått många förfrågningar från passagerare som vill hjälpa till att skicka barnvagnar, kläder och annan nödhjälp för att hjälpa flyktingar. På grund av den fruktansvärda situationen som nu råder erbjuder vi våra passagerare som reser till Medelhavsområdet möjlighet att checka in ett extra bagage med nödhjälp till flyktingar utan extra kostnad. Norwegian samarbetare med UNICEF Norge som gör ett viktigt arbete för barn.
Du kan bidra här: https://unicef.se/
 

Crater2

Medlem
Bra fråga, men antalet personer som nyttjar att ta med extra bagage med förnödenheter tror jag inte kommer vara så många så att planet blir fullt. Borde finnas bra med lastutrymme med tanke på att många bara åker med handbagage också.

Ja, om inte andra "förnödenheter" ska tas med av passagerare ;).
 
Bra fråga, men antalet personer som nyttjar att ta med extra bagage med förnödenheter tror jag inte kommer vara så många så att planet blir fullt. Borde finnas bra med lastutrymme med tanke på att många bara åker med handbagage också.
Det finns ju dock en fara att någon samlar in hela stadsdelens begagnade kläder och kommer och vill checka in en långtradare med klädpåsar etc.
(Och för tydlighetens skull; med fara menar jag fara för flygbolaget som kan hamna i en jobbig sits, inte något annat)
 

johhenrik

Medlem
Det finns ju dock en fara att någon samlar in hela stadsdelens begagnade kläder och kommer och vill checka in en långtradare med klädpåsar etc.
(Och för tydlighetens skull; med fara menar jag fara för flygbolaget som kan hamna i en jobbig sits, inte något annat)
Jag tror inte risken är speciellt överhängande att någon dyker upp vid inchecking med en långtradare...
 

Ziplock

Medlem
Det är nog rätt safe för flygbolagen att utlova detta. Det brukar vara ett rätt stort steg mellan att rädda världen genom att klicka "like" på Facebook och verkligen göra något. Chansen att flyg störtar pga överfulla bagageutrymmen tror jag är låg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen