Senaste nytt

Friends & Family, boka senast 2/10

ekf

Medlem
Ja det är ju också en bra poäng, men varför förbjuda det i sina T&C då? För att vid behov kunna ge repressalier? :p
Var det inte häromåret uppe till diskussion efter någon försening och resultatet var att med den skrivningen så räknas inte biljetterna som ”öppna för allmänheten” och således slipper de vad som nu följer av det. Men jag kanske minns fel…
 
Men bör väl vara lätt för SAS att kolla ifall en personlig kod använts 5 eller 500 gånger? Hittas en personlig länk/kod online?
(Sen kan man ju alltid hävda att någon annan delat ut den, men då får man skaffa bättre vänner/familj ;) )

Anyway, kanske lite väl off-topic, men känns som en lätt sak att fixa.

Eller så vill SAS att så många som möjligt ska boka resor, och använder sina villkor om att ej dela länken publikt för att göra kampanjen mer åtråvärd. En ganska vanlig marknadföringstaktik. #fomo
 

Emme

Medlem
Dålig action i tråden här :) Tror vi alla är eniga om att F&F bara blivit sämre och sämre senaste gångerna. Förra kunde man göra en hel del bra fynd men nu hittar man inga alls känner jag. Visst inflationen har ju dragit upp priserna såklart så de låga nivåer vi låg på för några år sedan är ett minne blott. F&F är den kampanj jag alltid sett mest fram emot och då jag brukar göra flertalet bokningar för ett halvår fram. Det här är fösta gången jag inte bokat något (ännu)
 

JacobGBG

Medlem
Dålig action i tråden här :) Tror vi alla är eniga om att F&F bara blivit sämre och sämre senaste gångerna. Förra kunde man göra en hel del bra fynd men nu hittar man inga alls känner jag. Visst inflationen har ju dragit upp priserna såklart så de låga nivåer vi låg på för några år sedan är ett minne blott. F&F är den kampanj jag alltid sett mest fram emot och då jag brukar göra flertalet bokningar för ett halvår fram. Det här är fösta gången jag inte bokat något (ännu)

Jag tror att det handlar en hel del om att folk på forumet använde F&F post-pandemi för milage/segment runs för att fixa till status innan (affärs)resandet på allvar hade kommit tillbaka. Nu när vi är tillbaka på pre-pandeminivåer på den fronten så finns inte ett lika stort behov. Att det blivit "sämre" är också en faktor av att det finns mycket mer efterfrågan på resor nu och de vrakpriser man kunde tillgodogöra sig under och i anslutning till pandemin är inget som flygbolagen längre behöver erbjuda.
 
En potentiell MR för under 10k i plus får väl anses som helt ok i dessa tider? Visst dollarn är dyr men för den med guldbyxor hade det kanske blivit ett köp?
IMG_9820.png
 
Toppen