Senaste nytt

Fri ombokning/ändring av Go ger det fullvärdig Plus biljett?

pedantic

Medlem
Har en bokning för en Go-biljett som faller under "fri ombokning upp till 72 timmar innan avgång"-regeln och såg att SAS också släppt en del Plus-biljetter samma datum bara något dyrare.

Om jag ändrar/bokar om min Go-biljett till Plus, blir det då en "riktig" Plus biljett med allt (lounge, fast track, bagage, mat ombord, generösa avbokningsregler) eller är får man en snikvariant som när man uppgraderar med poäng/pengar där till exempel bagage inte ingår?

Försökte mig på att googla på det hela men på SAS sida om biljettyper så tolkar jag det är en "riktig" Plus man får.
 
Last edited:

pedantic

Medlem
@LPC123 Lysande! :)

Har du någon erfarenhet av hur det funkar vid ytterligare ombokning/avbokning? Räknas hela nya biljettpriset som en Plus-biljett eller är det nån variant där ursprungsbeloppet faller under Go-villkor och mellanskillnaden för ändringen faller under Plus-villkor?
 

LPC123

Medlem
Har du bokat om till en PLUS biljett och betalt mellanskillnaden till PLUS så är det en PLUS biljett. Då är den gammla borta.
 

Tomas E

Medlem
Observera att följande gäller när du väl bokat om, ifall du tänkte dig att ändra något igen: "Avbokningar och fullständig återbetalning sker i enlighet med reglerna för din ursprungliga biljett."
Boka om eller ändra din biljett | SAS
Du kan alltså aldrig omvandla en icke återbetalningsbar biljett hos SAS till en återbetalningsbar genom att betala fare difference.

Ja det ska det bli. Du köper ju en ny biljett i PLUS.
...stämmer alltså inte fullt ut om man bokat om, snarare än bokat en ny biljett från grunden, tyvärr.

Och så finns det olika Plus - Plus Smart och Plus Pro - med lite olika regler, bl.a. antal incheckade väskor (numera bara en väska för Plus Smart, förutom eventuell statusförmån som ger fler), så enbart "Plus" är inte en entydig bokningsklass.
 
Toppen