Senaste nytt

Fredagstråden™

Nejmen agehall! Nu är du riktigt jobbig och byter profilbild sådär.... ;)

PS: Palazzi, jag vet inte om man kan vara off topic i Fredagstråden, förutom att det inte är fredag då.

Off topic: Har du bytt profilbild agehall!? Jag trodde först det var en ny medlem?:eek: Kanske ska infoga en ny jag med....

Jag skyller allt på Nilsson som tyckte jag skulle ha denna istället för min andra. Säkert mest eftersom han är fotografen och gillar sina egna alster.

Som kuriosa kan noteras att bilden är tagen på ett party på Norges ambassad i Indien 2010.

i kväll blir det skaldjursbuffe på Fiskekrogen i Göteborg. Brukar vara fantastiskt gott om man hoppar den feta soppan till entreerätt. Blir sista kvällen med sonen innan han börjar läsa medicin i Budapest.

Precis landat i Visby. Kom hit betydligt tidigare än vad som var tänkt eftersom det var hopplöst att hitta lediga flygstolar så har inrett en temporär arbetsplats uppe i galleriet på övervåningen för de närmsta tre timmarna med en ganska trevlig utsikt. :)

IMG_5705.jpg

Bara en halv dags jobb idag sedan iväg till flygplatsen för att hämta vår nya utbytesstudent från Ungern. Förra våren hade vi en kille från Brasilien hos oss vilket var riktigt kul. Så efter att ha gått igenom om vår ekonomi och ork klarar det bestämde vi oss för att ta emot en ungersk tjej för hela året. Spännande!

Håller på att repa mig efter veckans förkylning. Lika bra att ha klarat av höstförkylningen på ett tidigt stadium.
Blir att jobba en massa i helgen och sedan en vecka till. Sedan bär det av till Island en vecka på en nordisk konferens. Ska bli riktigt kul att träffa kollegorna/vännerna där och från övriga Norden samt knyta lite nya kontakter! Stannar kvar en extra dag också, då det brukar bli packat med aktiviteter och inte så mycket tid för att se sig omkring.
Har inte varit i Island på 12 år så det blir ett kärt återseende.

Kvar på jobbet, snart är jag sist. Men, sedan bär det av hemåt och packa ... åker till Skärgården i kväll. Ska bli skönt att koppla av lite... början av nästa vecka blir hektisk med mer montage i lgh, börjar närma sig slutet av renovering - snart kan vi börja möblera (!).

Toppen