Senaste nytt

Fredagstråden™

Sitter på Hilton CPH och jobbar lite och ska snart hitta sängen inför morgondagens flighter CPH-EWR-MCO.
Kan meddela att Hilton sedan någon månad har ändrat konceptet på deras Exec lounger. (har fått det bekräftat på bla. Hilton Slussen, Hilton CPH samt Hilton London Metropole) Nu erbjuder de enbart fri alkoholhaltig dryck till kl. 20:30.
Surt då jag gillade det skarpt att kunna ansluta ganska sent till Hilton CPH inför morgondagens flyg, ta en lugn stund i loungen, ta något lätt att äta och dricka medans man hade full koll på planen som låg på final ner mot bana 22L. Underbart avkopplande :)

Blev ett raskt möte med mry på ARN T4 ikväll. Han kom ut från gate 41 när jag skulle åka från gate 40... :)
Jobba imorgon och på fredag. Därefter åker jag och flickvän ner till Stockholm på bröllop (dock inte vårt eget ;) )!

Kan säga att de hade en elektriker i loungen för att fixa strömmen, men inga nachos chips längre :(

Då var vi incheckade på Radisson Waterfront i Stockholm. Schysst rum och inget fel på väder och utsikt heller...

Bilden du bifogade ser ut att vara tag i samma rum som jag bodde i när jag var där tidigare i år. :)

Nu är denna vecka slut och imorgon ska jag typ på fest. Nästa helg ska jag ut och resa till Trelleborg,
hoppas de i stockholm kan bestämma sig för vad det blir träff 19/6 så jag kan bestämma mig om jag ska boka en extra hemresa från Arlanda på kvällen den 19/6....

Fast jag undrar fortfarande om den som tänt lampan ute har problem med värmeöverföringen från den och hit...

Last edited:
En fråga till gnopps vad för flyg åker du hem i vilken klass vilket flygbolag och vilken routing
Inget spännande. Ekonomiklass hela vägen. BLR-BOM-IST-HEL med Turkish. Värre var det på vägen hit HEL-OSL-IST-DEL-BLR eftersom det blev billigast så, 24h från start till landning på arbetsresa...

9 juni, "Reset for New Membership Year" stod det på min sida hos BA. Just det, det var idag:D Guldet bärgades med 80 TP marginal. Nu är det dags att börjar återkvala till Guld på 800-nivån för sista gången och det lär klaras av. Men sedan lär det nog bli till att vänja sig vid silver för en överskådlig framtid:( Men det är ju inte så illa det heller hos BA:D

kan påminna alla bil och mc galna människor att besöka Lunda stripen för en mängd galna bil och MC race.. Hem -

jag kommer vara där dels som deltagare med turbo hojen och dels som fotograf..

Nu är det måndag (anti-fredag?), men vill lyfta fram lite positiva saker som hände i helgen:
- Bor för närvarande på Sheraton Stockholm och med att lgh renoveras. När vi bytte rum till 8:e vån. (med balkong) så blev vi också uppgraderat till "Club"... mycket trevligt! Frukost på morgonen, drinkar på kvällen, etc. allt i en avskild lounge.

Nästan så jag skulle vilja skriva ett litet "resereportage" - Sheraton tar verkligen hand om sina gäster på ett bra sätt!
Har också fått anledning att dela ut några "SPG Gold - Thank you" kort.

Hälsningar från mig uppe i luften ombord på SK1042 ARN-KRN. Hamnade på en av de 737-800 som just nu har fritt Wifi. Första gången jag testar detta. Går dock rätt segt för min mobil och för en gångs skull har jag inte datorn med mig...

Har varit på bröllop i Stockholm och fick i samband med det testa Radisson Waterfront för första gången. Därefter tillbringade vi några slappa sköna och soliga dagar hos en kompis ute på Eknö utanför Värmdö. Det blev en del båtåkande i skärgården, med stopp i bl a Möja och Sandhamn. Lite segt att kliva upp kl 06 imorse för att ta fakirbåten till Stavsnäs...

Toppen