Senaste nytt

Fredagstråden™

Idag är det fredag och arbetsveckan snart slut. Jag var mån - ons i Helsingfors så inte så många dagar på kontoret i Danderyd eftersom idag jobbar jag hemifrån. :)

Skatteverkat hade gjort en lagom stor insättning igår från mitt skattekonto till mitt bankkonto så kanske ska jag boka en long haul i C och resten flyttas till sparkonto.:cool:

Vad ska du göra med dina skatteåterbäringspengar - resa eller spara?

Önskar en trevlig helg till er alla!

Vad ska du göra med dina skatteåterbäringspengar - resa eller spara?
Riskerar nog att bli nån hemelektronikpryl faktiskt, behöver nån slags ljud eller byta ut en 40" tv mot något lite modernare =)

Annars ägnas fredagen åt arbete hemifrån, blev ju lite hackad vecka med en helgdag mitt i. Så lite skönt att en vecka med två måndagar är över!

Trevlig helg till alla.

Trevligt för er som får skatteåterbäring i juni. Jag måste vänta ytterligare 6 månader för det...

Idag har jag kommit till Beijing och ska ha möte med vår agent. Sedan träffa min vän från universitetstiden och äta middag tillsammans. Det blir kul! :)

Skolavslutningarna duggar tätt dessa dagar...
Ska strax bege mig ner till Stockholm. Har bekanta som gifter sig i helgen. Boendet för mig och flickvännen blir på Radisson Waterfront. Första besöket där för vår del.
Vigseln blir i St Jakobs kyrka, därefter en timmes båttur och sedan fest på Långholmen. Ska bli trevligt... Många bekanta som kommer.

Ser fram mot skatteåterbäringen som ramlar in på måndag. Sitter fint inför sommaren! :)

Vad tycker ni om ordet skatteåterbäring?
Det är ju pengar som man lånat ut till staten.

Förr sa man överskjutande skatt.

Trevlig helg.

Mitt kommande TP-run TPE-HKG-CGK t&r, blir inte helt kosher. Kommer att ta en kort stop over i HK på hemvägen. Håller just på att boka om. Ringde CX i HK och naturligtvis hade de datastrul och bad att få ringa upp senare. Men agenten tog i alla fall upp ändringen. Så just nu ser jag på CX "manage my booking" att jag ligger med två avresor HKG-TPE, den gamla, plus den nya. Trevligt att se att deras web fungerar i realtid:D

Sitter i Scandinavian Lounge CPH och väntar på SK1593 till Bryssel. Helg med gamla bekanta och sedan arbete måndag och tisdag i Flandern. Trevlig helg!

Nu har jag tömt skrivbordet och satt på "Out of office until 2013" på min mail :)

Bokade SAS C Award (50% just nu) till Barcelona på söndag morgon, blir mycket trevligt.
Här ska vi bo: Hotel 1898 on Las Ramblas in Barcelona. Hotel with spa and pool

Verkar vara 3:e bästa hotell i Barcelona enligt Tripadvisor och "Travellers Choice 2012", borde vara helt ok!

solarium_hotel1898.jpg

hotel-1898-spa.jpg

Toppen