Senaste nytt

Fredagstråden™

Hittade faktiskt direktflyget av en ren slump. Jag gillar att avsluta en resa till Sydney-Melbourne med någon vecka ute på nån Söderhavsö. Då har man fått stadspulsen och kan avsluta med lugnet under någon palm invid en vacker strand.
Eftersom hemresan går från Sydney så var det naturligt att söka bonusbiljett därifrån. Plötsligt dök den här upp och det var också denna rutt som genomgående hade tillgång i C. Och jag tar ju hellre EN långresa i C än att stycka upp den i två segment (via AKL) varav ett av dem pga tillgången hade blivit i Economy åt båda hållen...

Motsvarande resa med US miles kostar 30k i C... Men eftersom det är så långt fram i tiden så tog jag nu EB-poäng för att minimera risken att behöva betala 150 dollar för att justera/avboka resan, om det skulle behövas.

Nu är det inte fredag för er idag men jag är inne på min 8:e arbetsdag idag, och då tycker jag det är fredag då jag flyger till dublin imorgon och har en helg som varar i 7 dagar...

Jaha, gott folk! Som alla säkert kan utläsa av bilden, så är det 1 juni idag... :(
Tur att det bär söderöver ett par dagar fr o m lördag.

Attachments

• DSC_0941.jpg
    DSC_0941.jpg
    102,9 KB · Visningar: 129
Packning i kväll.. dvs bohag och annat, fortsätter hela lördagen - flyttfirman kommer på fredag för att flytta hela lasset till ett förråd. På måndag tar en omfattande renovering av lgh vid. Ska bli såååå skönt när det är klart och vi kan komma bo normalt igen.

Ja, flyttar in på Sheraton Sthlm på söndag... utnyttjar SPG-points .... frukosten lär ska vara bra.

Det blir en tur till Göteborg i helgen - vi ska helt enkelt äta oss igenom stan. Flyger Scandinavian från CPH förstås. Tänkte försöka få en plats i ett dagrum i SL på CPH. Man behöver ju vila upp sig ordentligt före den långa och ansträngande flighten till GOT ;)

Toppen