Senaste nytt

Fredagstråden™

Sämre dag idag.
Letat borttappad bilnyckel åt mitt besök.
Förlustanmält och sökt hos polisstation.
Lånat ut min bil så att extranyckeln kunde hämtas.

Någon som har tips om ställe där man kan få en ny nyckel samt koda den och extranyckeln till "nya" fungerande nycklar?
Nödlösning får bli rattkrycka...
Kommer nog också gömma en gammal uttjänt iPhone med "Hitta min iphone" påslagen ifall bilen ändå får "fötter" i natt.
Övriga förslag?
TelliQ eller Automile
Fungerar kanon i våra bilar.

Fredag och ar just pa vag att klocka av for denna veckan, jobbat hemma idag sa det ar nara till nagot gott att dricka. Imorgon ar det aktiviteter med barnen hela dagen sedan blir det nog att titta pa kvalet. Helgens hojdpunkt blir sondag kvall som skall spenderas i Galleries First, ska pa moten i Stockholm och ska introducera en kollega till GF - han har "bara" varit silver forut och ar numera Bronze.

489f28bfacd35a39fad38175f8cfb3b5.jpg

Fredags skål med hustrun

Sämre dag idag.
Letat borttappad bilnyckel åt mitt besök.
Förlustanmält och sökt hos polisstation.
Lånat ut min bil så att extranyckeln kunde hämtas.

Någon som har tips om ställe där man kan få en ny nyckel samt koda den och extranyckeln till "nya" fungerande nycklar?
Nödlösning får bli rattkrycka...
Kommer nog också gömma en gammal uttjänt iPhone med "Hitta min iphone" påslagen ifall bilen ändå får "fötter" i natt.
Övriga förslag?

Låter inte kul med bilnyckeln. men det är ju fredagen den 13:e....

Några funderingar:
Står ägarens namn eller bilens reggnummer på nyckeln?
Vad är det för bil?
kan du anta att någon har "ficktjuvat" nyckeln för att sen stjäla bilen?
Det är inte så vanligt, om det inte gäller rena lyxbilar eller i samband med villa inbrott ( de tar bilen att lasta stöldgods i om de hittar nyckeln)

Förutom på auktoriserad verkstad så finns det ett antal alternativ när det gäller nycklar men det beror vad det är för bil det gäller.

Toppen