Senaste nytt

Fredagstråden™

Min ändring på Thailandsresan gick genom, så nu åker jag mitt preferensdatum i april så nu har jag bara två helger i Sverige innan resan. I kväll blir det 7, 12, 35+ och 55+ års firande inom min "extended family". Jag hoppas gåvorna som t.ex. inköpta Converse och Polo Ralph Lauren från USA resan passar dom yngre fröknarna samt att en extra LH F PJ passar den äldste herren i sällskapet :cool:

Ni alla tycks ju ha det supertrevligt i helgen. Själv sitter man i kammaren och förkovrar sig i alla teorier kring servicehantering. Förhoppningsvis roligare nästa helg när tentamen är över :)

En helg i Shanghai. För mig från landsbygden Chongqing så känns det väldigt civiliserat. :)

Inga speciella planer för helgen men inväntar 10 st skjortor vilka beställdes tidigare i veckan och skall anlända till hotellet imorgon. Fredagkällen bjöd på mat och dryck på The Big Bamboo på hong mei lu / lao wai jie, enkelt och gott. :)

Ett stopp på IKEA är planerat innan det på söndag eftermiddag åter bär av, "hem", till Chongqing.

Ni alla tycks ju ha det supertrevligt i helgen. Själv sitter man i kammaren och förkovrar sig i alla teorier kring servicehantering. Förhoppningsvis roligare nästa helg när tentamen är över :)

Hur svårt kan det vara?

1) Var hel och ren.
2) Var trevlig och artig.
3) Ljug inte för kunden.
4) Försök faktiskt hjälpa kunden.

Eller handlar det om något helt annat?

Tyvärr en hel massa annat som går in i ekvationen. Men att kunna om FFP program, businessprodukter och motbjudande LCC hjälper stort ;)

En helg i Shanghai. För mig från landsbygden Chongqing så känns det väldigt civiliserat. :)

Inga speciella planer för helgen men inväntar 10 st skjortor vilka beställdes tidigare i veckan och skall anlända till hotellet imorgon. Fredagkällen bjöd på mat och dryck på The Big Bamboo på hong mei lu / lao wai jie, enkelt och gott. :)

Ett stopp på IKEA är planerat innan det på söndag eftermiddag åter bär av, "hem", till Chongqing.

Jag var ju där i december och rör man sig i de centrala delar på båda sidor floden så hade man ju mera känsla av Europeisk storstad än att vara i Kina. Men sen var det ju som det brukar, gick man något kvarter var det ingen tvekan om att man var i Kina:)

Gör sen inte bara som jag och några kollegor när vi var där. Vi hade stämt träff i baren på Jin Mao. Vi letade,såg dom inte, sms.ade, jo dom var på i Hyattbaren. Efter 20 min kom vi underfund med att dom var i Hyattaren i skyskrapan som ser ut som en kapsylöppnare, grannskrapan:)

Tyvärr en hel massa annat som går in i ekvationen. Men att kunna om FFP program, businessprodukter och motbjudande LCC hjälper stort ;)

Glöm heller inte att även om det går åt h-e, så är snabbt info om att det gått åt h-e bättre än ingen info als, eller om man f-ck up det, så är en snabb korrigering guld värd. Du kan väl din din Grönroos:D

Tycker att Agehall ringade in de centrala delar i tjänstemarknadsföringen bra, säger en som undervisat Kotlerkursen för lääänge sen:)

Last edited:
Sovande barn,sovande fru, endast mannen är vaken och surfar runt på BC i natten...;-) imorrn blir det trädfällning, 2 granar som står på tomten ska ner. Båda är i 20-metersklassen, dessvärre är utrymmet litet där de ska fällas men med en betald försäkringspremie och ett par whisky ska nog skiten komma ner....

Toppen