Senaste nytt

Fredagstråden™

Har klarat av några dagar semester. Sitter nu och uppgraderar lite datorer till Windows 10. Enda relationen till resor sker via BC.se samt att jag håller koll på min claim hos BAEC (som står som approved efter 2 dagar, dock inget mail eller avios/TPs än...)
Har du tittat upp mot himmelen åtminstone?

Packar lite, imorgon 06:30 styr bilen till CPH för en vecka i Italien. 3nätter i Toscana - Chianti med olika besök på vingårdar, samt Andrea Bocelli konsert. 4 nätter i Tirrenia vid havet sol och bad. Flyger Norwegian ner och SAS plus hem.

Vilken modell blev det? :) har själv en Worx Landroid sedan ett år tillbaka är löjligt nöjd! :)
En Robomow MC300. Mediamarkt prissäknte den häromdagen och då blev det läge att köra en prisgaranti på Bauhaus och slå till..

Vi har ca 25kvm gräsmatta, så det är ju inga enorma ytor, men problemet är att man aldrig är hemma och har tid att klippa när det är tort, så nu fick det bli robot istället.

Förra läkarbesöket uppmanade till rörelse för att mina händer skulle sluta värka och få mer rörlighet.
Dagens besök hos arbetsterapeut gav motsatt information och nu är vänster tumme och höger ringfinger tejpade.

Hade sett fram emot rosé och räkor men det får skjutas på framtiden.

Behöver inhandla Kinesiotejp, någon som har tips om var jag hittar det till hyfsat pris? (Stockholm/Internet)
Är de olika? M tanke på färgerna... Eller kan jag pimpa mig lite hur jag vill?

I helgen alltså maximal vila. Lamino och ljudbok blir nog bra.

Packar lite, imorgon 06:30 styr bilen till CPH för en vecka i Italien. 3nätter i Toscana - Chianti med olika besök på vingårdar, samt Andrea Bocelli konsert. 4 nätter i Tirrenia vid havet sol och bad. Flyger Norwegian ner och SAS plus hem.

Det där låter som en dröm! Du får gärna återkomma med hur det var (eller så kan vi ta det över pm, jag är mkt intresserad av en liknande resa).

Det där låter som en dröm! Du får gärna återkomma med hur det var (eller så kan vi ta det över pm, jag är mkt intresserad av en liknande resa).
Gjorde exakt samma resa för två år sedan och har ett par guldkorn att dela med mig av. Åker nu men skicka PM så kan jag berätta om hur vi lagt upp det med resa, hyrbil, boenden, besök etc.

Förra läkarbesöket uppmanade till rörelse för att mina händer skulle sluta värka och få mer rörlighet.
Dagens besök hos arbetsterapeut gav motsatt information och nu är vänster tumme och höger ringfinger tejpade.

Hade sett fram emot rosé och räkor men det får skjutas på framtiden.

Behöver inhandla Kinesiotejp, någon som har tips om var jag hittar det till hyfsat pris? (Stockholm/Internet)
Är de olika? M tanke på färgerna... Eller kan jag pimpa mig lite hur jag vill?

I helgen alltså maximal vila. Lamino och ljudbok blir nog bra.
Får man fråga vad orsaken till denna "motsatta information" var? Arbetar själv som Arbetsterapeut, sällan med händer, men då jag är inom yrket blev jag nyfiken. Är det pga lymfödem du ska tejpa?

Gällande tejpen har jag bara egna erfarenheter av vissa märken, finns ofantligt många märken och varianter. Ett av orginalen(vad jag vet) är just KT-Tape, används världen över, speciellt inom idrott, vissa tycker den är bra, andra inte, som med allt annat. Ska du tejpa händer, i icke idrottsliga sammanhang, borde det fungera med "vilken som helst". Färgerna spelar ingen roll, det är samma tejp.

Stockholm har jag noll koll på men på nätet burkar Kinesiotapeshop ha ganska bra priser, rätt ofta dom har reor på olika märken/tejp. Lycka till! :)
-
Sitter och kurerar halsont med Johnnie Black och funderar på boka en weekend till Prag.

Toppen