marbe166
Medlem
Va? Det är ingen helg i Hamburg och Lübeck. Jag och mina kollegor jobbar ju.![]()
I Köln var det iaf helgdag, Corpus Christi heter den på engelska, kanske bara firas i de mer katolska delarna?
Va? Det är ingen helg i Hamburg och Lübeck. Jag och mina kollegor jobbar ju.![]()
Vi på jobbet brukar att skämta att folk i Bayern (många katoliker) har flera helger än oss i norra Tyskland.I Köln var det iaf helgdag, Corpus Christi heter den på engelska, kanske bara firas i de mer katolska delarna?
Das ist doch die ganze Wahrheit! Nicht wahr?Vi på jobbet brukar att skämta att folk i Bayern (många katoliker) har flera helger än oss i norra Tyskland.![]()
Tyskland har ju typ 16 helgkalendrar, en stad (Augsburg om jag minns rätt) har en egen. Bayern hade nog flest, så mer fakta än skämtVi på jobbet brukar att skämta att folk i Bayern (många katoliker) har flera helger än oss i norra Tyskland.![]()
För att se det från den ljusa sidan så kom ni fram i tid... 30 min tidiga plus 30 min väntetid ger +/- 0.Ankom til CPH her til morgen med QR161 fra Doha. Vi kom 30 Minutter for tidligt men maatte vente paa asfalten i 1/2 time pga. af.....Strejke! SAS bagagemedarbejderne strejkede og masser af smaa forsinkelser. Senere tog det 1 time at faa bagagen ud !! Jeg naaede med noed og naeppe min fjernbus fra Lufthavnen til Silkeborg.Kun pga. af mine priority luggage tags fra Hanoi lykkedes det da mine kufferter kom ud som nr. 10. Tak, Qatar!
Tionde och troligen sista semesterveckan, fredag varje dag. Har arbetat i trädgården hela dagen och skulle köpa något att grilla. Det bästa med att bo i Storbritannien är att man kan få med sig annat kul från mataffären.
Visa bifogad bild 37020
Sitter nu och tittar på 'Heathrow UK's busiest airport' och längtar till nästa gång.