Senaste nytt

Fredagstråden™

Har i-landsproblem som ska avgöras idag.
Vilket hotell man ska välja i Abu Dhabi nästa vecka, St Regis (Saadiyat Island), Jumeriah Etihad Towers eller Emirates Palace.

Tar en fredags fika och kollar efter saker att göra i Hong Kong i höst.

IMG_3712.JPG

Klar med veckan som täckte CPH_FRA_IAD_GRU hittills. Bra möten och alldeles för mycket mat, MTB i helgen !

Sitter i Star Alliance loungen i Sao Paulo, väntar på LH507 och Premium Eco i deras 748 Vilken skillnad på lounge jämfört med den gamla ! Ljus, rymlig, mat, bra wi-fi, you name it ! Terminalen var ny till fotbolls VM förra sommaren. Bifogar lite bilder nedan (kvalitet krashad iPhone 4)

Konstaterar för övrigt att jag varit EB medlem i 20 år nu i maj ! Vad tror ni, blir det någon tårta...-:) ???

Kollar igenom alla mina flighter sedan 1995 och blir nostalgisk i många fall (tex 1st in 1st - SQ 866 SIN-HKG, 5 nov år 2000, gav 3400 poäng...), frågande i andra (varför kommer jag inte ihåg LH499 FRA-Mex i C 26/9 1998 ?) och tyvärr rätt likgiltig för de flesta. Så här med facit i hand är flyg med europeiska bolag på long haul betydligt bättre än det var förr - åtminstonde i premium/business. Bättre IFE, bättre service/attityd (SAS inte minst), skönare säten - det enda jag egentligen saknar är klassikern Drambuie on the rocks...drinkarna var bättre förr !

IMG_3028.JPG
IMG_3030.JPG

IMG_3031.JPG
IMG_3032.JPG

Ja idag får väl räknas som fredag. Har haft en "bc"-intensiv dag. Haft lunch med @Concorde , bokat hotell i Kuala Lumpur, Shanghai, Prag och Las Vegas. Inte köpt några flygresor faktiskt, men men... finns ju dagar nästa vecka också. ;) Nu ska jag hem, ta långhelg, sen blir det Reykjavik på mån-tis. Trevlig helg allihopa!

Edit: Just ja, jag bokade i Yokohama också. :)

Sitter på Linate och väntar på flyget till Stockholm för en kort visit. Träffa lite bekanta, gå på en "konsert" och träffa lite skonördar (i ungefär samma anda som BC när det gäller flygande!) för AW står på schemat. :)

Toppen