Klar med veckan som täckte CPH_FRA_IAD_GRU hittills. Bra möten och alldeles för mycket mat, MTB i helgen !
Sitter i Star Alliance loungen i Sao Paulo, väntar på LH507 och Premium Eco i deras 748 Vilken skillnad på lounge jämfört med den gamla ! Ljus, rymlig, mat, bra wi-fi, you name it ! Terminalen var ny till fotbolls VM förra sommaren. Bifogar lite bilder nedan (kvalitet krashad iPhone 4)
Konstaterar för övrigt att jag varit EB medlem i 20 år nu i maj ! Vad tror ni, blir det någon tårta...-

???
Kollar igenom alla mina flighter sedan 1995 och blir nostalgisk i många fall (tex 1st in 1st - SQ 866 SIN-HKG, 5 nov år 2000, gav 3400 poäng...), frågande i andra (varför kommer jag inte ihåg LH499 FRA-Mex i C 26/9 1998 ?) och tyvärr rätt likgiltig för de flesta. Så här med facit i hand är flyg med europeiska bolag på long haul betydligt bättre än det var förr - åtminstonde i premium/business. Bättre IFE, bättre service/attityd (SAS inte minst), skönare säten - det enda jag egentligen saknar är klassikern Drambuie on the rocks...drinkarna var bättre förr !