Senaste nytt

Fredagstråden™

I helgen blir det till att pimpa lägenheten inför fotografering i nästa vecka.

Tar för övrigt gärna emot tips på permanent boende i Köpenhamn då det blir flytt dit i sommar.

Dagen började med att resor reggades så nu är man EBG, sen är resten av dagen inte lika kul med tentaplugg, och tenta imorgon, men sånt är livet!

Grattis till statusen! EBG är för många det första kortet innan man börjar utforska världen bortom SAS :)

framme i Chicago...nyfiken är ja..tyckte mig se när vi ankom Ohare att det fanns en väska med en business tag på om jag inte såg fel..hade brådis av planet annars hade jag hälsat.
Flight SK945 från arn idag i businessclass tror du satt på plats 1B ?

Två trevliga ingredienser på fredagskvällen. Fick skjutsa en kompis hem som var tvingen att kasta sig hem från Schweiz p.g.a krassliga förädlar (dock inget inget allvarligare), varvid jag fick lite direktimporterad Appenzeller und Gruyere käse (ost). Var mycket delikat att avnjuta till till gott rödvin.

Slog även till och bokade mitt livs första milage run, eller TP-run om vi ska vara petiga. Så nu åker man TPE-HKG-CGK T&R i månadsskiftet juni/juli i C med CX. Ca 20 timmar totalt tar svängen och renderar i 360 TP och jag hamnade inte så fruktansvärt långt ifrån 1,25£/TP:D

Kommer en rapport vad det lider. Kommer att avverka MXP-HKG (F)-TPE-HKG-CGK-HKG-TPE(C)-HKG-BKK(trol Y) på dryga två dygn med CX, ser fram emot det. Så nu har man tagit ytterligare ett steg för att kvalificera sig som "Harrd core FF-freak":D

Last edited:
Rundar av efter ett kvällsmöte med en Mikkeller 19 på Bishops Arms. Känner humlearomerna göra sitt... Sprang just på några bekanta, så då blir det väl en stund till gissar jag.
I övrigt blir det att jobba i helgen. Har i alla fall sovmorgon imorgon att se fram emot. Har arbetat in en dag den här veckan, så den kan komma till pass vid nästa resa.

Det är nästan 2 timmar kvar till fredag, men jag tjuvstartar min fredag. :)

Det finn en god nyhet och en dålig nyget, för mig.

Goda nyheten är att jag har kvalificerat bmi Diamond Club Gold igen efter många års Silver status. :D
Dåliga nyheten är att Guldstatusen börjar gälla retroaktivt pga retro claim av min flight som flögs i förra året. :(

Hittade en überintressant loungetråd på FT med över 16 tusen inlägg om ett tillägg som vi alla hatar mest, en läsning till hela helgen. :) Någon mer som har läst den?

Toppen