Senaste nytt

Fredagstråden™

Har hunnit jobba några dagar efter hemkomsten från Miami. Känns fräscht att sätta igång igen nu.
Börjar bli dags att redigera bilderna från resan på mina två 8 GB minneskort så att det kan bli någon reserapport inom en överskådlig framtid.
Ikväll vankas det födelsedagsfirande för en god vän. I övrigt blir det att jobba i helgen.

Rött vin, Grillad entrecote och wookad spenat som ett litet avslut på arbetsveckan. I Morgon blir det "Passion för mat" mässan i gbg som jag trodde var redan förra helgen. Hoppas på god vinprovning och goda smakprover i övrigt. För övrigt så blir det en ren slappahelg :)

Har sett det som skall vara Sveriges längsta persontåg, +20 vagnar, när jag lämnade frun vid chartertåget till Tjejvasan. Så nu är ungarna klistrade framför wids kids och jag kan ta ett glas rött framför brasan och muttra lite över att skidföret verkar försvinna här.

Men jag muttrar än mer över hur jag lyckades boka min tågresa med nattåget till Umeå nu på söndag. Upptäckte för ett tag sedan att om man bokar till Umeå Ö istf Umeå C, får man nöjet att byta strax efter 05.00 i Ö-vik. Hem lika illa, byte i Ö-vik och Sthlm:( Denna lilla miss hade jag dock upptäckt när nästa resa bokades:) Hellre taxi till slutmålet än byta 05.00 i Ö-vik:)

BTW, nu säkras även den grå statusen på Prio ett år till, så man kan dricka så mycket kaffe som man orkar:cool:

Frun i Dalarna för tjejvasan imorrn, själv är jag förkyld och febrig med och hemma med våra barn. Imorrn ska jag och killarna (2,5) ut och hjälpa våren på traven, hacka is, gräva diken mm. Sånt som killar tycker är kul med andra ord! Kanske blir en brasa och grilla korv till lunch, då ligger pappans tokplus när mamma kommer hem!

Jaha, nu har en vecka till gått och jag får nog hålla mig till sängen nu i helgen så jag blir frisk igen. Jag har kommit fram till att Lemsip för att kurera mig så hoppas de räcker tills jag är bra.

Måste komma ihåg att reklamera min tågresa för två veckor sen med i helgen.

Toppen