Senaste nytt

Fredagstråden™

I helgen blir det familjefokus med träning som krydda. Frun ska åka Vasaloppet så hon måste träna. Jag har aldrig lockats av maraton, jag springer hellre lite "köttigare" lopp som Tjurruset, Stockholms brantaste, Fjällräven Classic osv. Vet inte, det är bara så mycket roligare att bli riktigt lerig och skitig samtidigt på nåt grottmänniskeaktigt sätt....:)

SKulle inte orientering vara något för dig då:) Där blir man skitig, men grotthjärnan får man iofs lämna hemma:D

jag är impad av alla som orkar löpa vare sig löpband på gym el maraton..inte mitt kopp kaffe helt klart..men å andra sidan är det inte alla som förstår mig som kan ligga och pressa hundratals kilo om och om och om igen..:)

Själv kör jag hardcore, inte sprungit en meter sen jag slutade kicka boll för 4 år sedan, men maran närmar sig läskigt snabbt, dags att förflytta röven från soffan till löpspåret som går runt kungsholmen, 20 meter utanför dörren, slut på ursäkter....
Då är det nog bra att komma igång snarast möjligt. Kör hårt! Det är förresten samma löparsträcka som jag huvudsakligen kör. Fungerar helt OK även på vintern bara de skottat ordentligt så det blir någorlunda platt underlag, annars har man en nedrans träningsvärk när man är klar om man ska över snöhögar och isfläckar.
Jag pallar inte med löparband med de distanser man förväntas springa så jag kör hardcore jag med... ;)

Då är det nog bra att komma igång snarast möjligt. Kör hårt! Det är förresten samma löparsträcka som jag huvudsakligen kör. Fungerar helt OK även på vintern bara de skottat ordentligt så det blir någorlunda platt underlag, annars har man en nedrans träningsvärk när man är klar om man ska över snöhögar och isfläckar.
Jag pallar inte med löparband med de distanser man förväntas springa så jag kör hardcore jag med... ;)

Nästan lite komiskt, men samma runda som jag brukar köra.

Nästan lite komiskt, men samma runda som jag brukar köra.
Haha! Vilket håll kör du åt? Medsols eller motsols? Jag har kört den där sträckan en triljon gånger så någon gång borde vi passerat varandra i så fall.
Du får hojta till om du känner igen mig (jag vet inte riktigt hur du ser ut).

Är det ännu fler här som ska springa skulle man nästan kunna registrera ett BC.se team och springa i BC.se-tröjor den 2 juni. Hade varit lite fräckt!

Haha! Vilket håll kör du åt? Medsols eller motsols? Jag har kört den där sträckan en triljon gånger så någon gång borde vi passerat varandra i så fall.
Du får hojta till om du känner igen mig (jag vet inte riktigt hur du ser ut).

Är det ännu fler här som ska springa skulle man nästan kunna registrera ett BC.se team och springa i BC.se-tröjor den 2 juni. Hade varit lite fräckt!

Mestadels medsols även om jag försöker variera. Skulle kunna springa rundan i sömnen. Skall hålla utkik framöver, springer mest på morgonen.

Rob)Enjoy LH F...både i luften och på marken. Du kommer garanterat att må bra !! Hur lång tid har du i FRA imorgon?

Jag kan ju säga att jag trivdes som fisken ombord! :)
Vi blev ca timmen sen till Frankfurt pga omruttning för dåligt väder samt raketuppskjutning vid Cape Canaveral. Sedan tog det lite tid att ta mig ut till Kempinski Hotel Gravenbruch, där jag hade bokat ett gratis dagrum. Sov bort några timmar i ett väldigt trevligt rum. Kom sedan precis för sent till skytteln som skulle köra till flygplatsen, så jag fick vänta 45 minuter på nästa.
Väl på flygplatsen hade jag ca 1 timme till boarding, så jag letade upp First Class loungen i B-delen. Mitt flyg skulle gå från B12, men man är ju tvungen att ta sig igenom både pass- och säkerhetskontroll för att komma dit, så det blev bara ett glas champagne (Ruinart) med påfyllning i loungen. När jag kom ner till passkontrollen var det kö utav bara den, men just då öppnades två luckor till, så jag kastade mig in i en ny kö som nummer 3. I säkerhetskontrollen var det ingen kö alls. Kom fram till gaten precis när boarding hade börjat och dessutom var det buss till planet.
Sitter just i CPH-loungen och smuttar på en Tuborg i väntan på planet till ARN...

Finns det något tråkigare än att ägna sig åt typiska utomhusaktiviteter typ cykel, eller löpning i ett gym:rolleyes: Pallar max 25-30 min på ett löpband eller cykel i ett gym när jag är ute på resa. Typiska utomhusidrotter ska bedrivas med och mot naturens element, det är det som är tjusningen:D

Toppen