Senaste nytt

Fredagstråden™

För två veckor sedan anordnade Nöjesguiden en ölmässa på Scandic Anglais. Jag är inte så jätteförtjust i Ale men en sort föll mig i smaken. Trans Atlantic är ett samarbete mellan Samuel Adams och Sankt Eriks bryggeri. Mig veterligen fanns inte denna välsmakande dryck på Systembolaget men idag hittade jag den av en slump. Min fredagskväll går således i dryckens tecken. Och givetvis även semifinalen av På spåret!

Var med om en kul grej ikväll! Kom tillbaka till hotellet (Radisson, Melbourne) efter en härlig dag på St Kilda Beach, klockan var väl strax efter 19:30. Möter Mario, restaurangchefen, utanför hotellet och han tycker "Titta här, ta en tur med häst och vagn!". Jag skrattar lite lätt och han säger då att han menar allvar. "Upp på rummet och fräscha upp dig/byt kläder om du vill, så ses vi på ett glas bubbel i restaurangen"...
Sagt och gjort... Tillbaks i restaurangen, ett glas bubbel och sedan äntra vagnen. Kusken var en tjej från Kanada som varit här i 5 månader. Hon presenterade mig för Ben och Burr (tror jag) och så bar det iväg på en 10 minuters färd, efter lite fotograferande.
Blir kvar här till tisdag, då jag fick en natt tillgodo pga strulet på hitresan med övernattning i Sydney istället, samt att jag lyckades få en bonusnatt till. De sista två nätterna blir hos min kompis ute i Manninghamområdet. Fullbokat på hotellet då pga crickettävlingar. Mycket gäster från t ex Indien mm.

DSCF9513_fb.jpg

DSCF9514_fb.jpg

DSCF9515_fb.jpg

DSCF9517_fb.jpg

DSCF9522_fb.JPG

DSCF9523_fb.jpg

DSCF9524_fb.jpg

Detta påminner om när jag och polare var ute och tågluffade för 15 år sedan. Blev häst och vagn hem från krogen varje kväll I neptun olimp på rumänska rivieran. 100000 lei kostade det har jag för mig och det var de första pengarna som gömdes undan så de inte blev upodruckna.

Last edited:
Postar trots att det är lördag. Inga flyg nästa vecka, har spenderat 7 timmar på de engelska motorvägarna och testat nya xc60n jag köpte i höstas på riktigt för första gången. Nu blir det en vecka i Cornwall med familjen. Skönt ska det bli.

För två veckor sedan anordnade Nöjesguiden en ölmässa på Scandic Anglais. Jag är inte så jätteförtjust i Ale men en sort föll mig i smaken. Trans Atlantic är ett samarbete mellan Samuel Adams och Sankt Eriks bryggeri. Mig veterligen fanns inte denna välsmakande dryck på Systembolaget men idag hittade jag den av en slump. Min fredagskväll går således i dryckens tecken. Och givetvis även semifinalen av På spåret!
Jo, den finns på Systembolaget. En hel del bolag har den hemma på hyllan i Stockholm. Det går att kolla lagerstatus på Systemets hemsida. Jag köpte några igår, Cheers.

Toppen