Senaste nytt

Fredagstråden™

Walking down memory lane.
Bilder från när jag bodde i Peking.
Enormt stor, väldigt "local" restaurang i norra utkanten av staden. Utomhuskänsla, hutonger byggda i en stor hangar.
De hade ett eget bryggeri med bl.a. svart och grön öl.

IMG_1208.JPG IMG_1210.jpg IMG_1222.JPG IMG_1227.JPG IMG_1233.jpg

Vakna upp och blicka ut över en norsk fjällvärd är inte det sämsta sättet att börja en dag på :)
Och att avsluta en kväll med att ligga i en badtunna under måne och stjärnor med en pils i handen är så nära nirvana man kan komma. Med litet avbrott för att rulla sig i snön :D

Snart dags att dra igång förmiddagens möte
Trevlig dag till er alla

Mina dagar i Sydney blåste och regnade bort, utom sista dagen som jag ägnade åt en rejäl långpromenad genom stan med stopp för schnitzelmiddag på ett ställe samt lite god öl på The Local Taphouse (eftersom det så smidigt föll in på min promenadrutt...), så jag drog upp till Cairns.
Landade i strålande sol och tänkte att detta blir ju bra.
Nu skyfflar jag regnvatten med dojjorna... Och det ska tydligen hålla i sig tills jag åker till Melbourne på tisdag. I Melbourne däremot har de fint väder...
Tänkte äta på en restaurang 1,5 km från hotellet ikväll. Under promenaden dit blev jag dränkt i regn. Väl framme finner jag en skylt med "Semesterstängt till början av mars"...
Hur svårt hade det varit att skriva på hemsidan??? Bara att gå tillbaka i monsunen igen, under yttrandet av väl valda okvädingsord.
Nu sitter jag på Esplanaden och har ätit. Ska nog gå vidare och dämpa ångesten med lämplig dryck, nu när jag har torkat (för det går iaf ganska fort)...
Trevlig helg!
3f502a1ec9c3d4482ddbf29a3ec3d6aa.jpg

b43456dbf74abca337ef348afde21d8e.jpg

Har just vaknat till en kall morgon i Washington D.C. Enligt termometern är det kanske inte jättekallt, men med vinden som blåser här så skulle man kunna tro att man var på nordpolen. Får se om man vågar sig ut och hälsa på Obama senare idag eller om det blir till att slappa på hotellet hela dagen.

Det här var ju lite udda...
Beställde "a large beer" på en bar utmed Esplanaden i Cairns och fick in en kanna på 1,14 liter. 14 AUD...
Ja.. den är ju stor. :)

Själv är jag på kontoret i det betydligt kallare Södertälje. Efter EoB så blir det transport ut till landet där lite avkppling och en varm brasa väntar. Säkert också snökskottning, men det får nog bli imorgon ...

Precis hemkommen från en skotertur, "smet" från kontoret efter lunch och körde några mil skoter. Över 1 m snö, strålande sol och -2C i Luleå.
Nu hämta ungarna och gräva fram extrabilen som tyvärr står under den nyss nämnda 1 m snön... :)

Blir att åka lite skärgårdsfärjor ikväll, "mellanlandar" på Brändö ikväll sedan vidare till Åbo i morgon för incheckning på Radisson Blu Marina Palace Hotel. Frugans barndoms vän skall gifta sig i Åbo slottskyrka i morgon. :)
Kan hända att söndagmorgon ej blir så skoj... Har ett IKEA besök inplanerat före hemfärden, får se om det blir av.

Toppen