Senaste nytt

Fredagstråden™

Färdigjobbat för detta år, får bli något gott i glaset ikväll.
Passade på att köpa lite öl att ta med på nästa resa, man vet aldrig när de kommer till användning :)

Jag är helt knäckt denna fredag då min domänhost one.com meddelar att de ska ta bort Squirrelmail. :(
Det är den bästa mailen, deras webmail är inte alls lika tydlig & bra. Färgerna och strukturen är sämre. Inte heller kan de migrera mina kontakter, suck.... Är det någon som kör webhosting hos annan leverantör än one.com där de har Squirrelmail? Jag har varit kund hos one.com i 10år & varit supernöjd men nu är jag jättemissnöjd.
Squirrelmail är kanon när man roamar t ex eftersom det går åt minimalt med data för att komma åt sin mail & att läsa meddelande som alltid visas i text only tills man klickar på view message.

Last edited:
Jag är helt knäckt denna fredag då min domän host one.com meddelar att det ska ta bort Squirrelmail. :(
Det är den bästa mailen, deras webmail är inte alls lika tydligt & bra. Färgerna och strukturen är sämre. Inte heller kan de migrera mina kontakter, suck.... Är det någon som kör webhosting hos annan leverantör än one.com där de har Squirrelmail? Jag har varit kund hos one.com i 10år & varit supernöjd men nu är jag jättemissnöjd.
Squirrelmail är kanon när man roamar t ex eftersom det går åt minimalt med data för att komma åt sin mail & att läsa meddelande som alltid visas i text only tills man klickar på view message.

Dreamhost körde det åtminstone förut. Det var rätt länge sedan jag använde dem, men värt att undersöka om du vill ha just den.

Vaknade upp till en ganska jobbig dag. Av någon anledning så har jag ett bestämt minne av att @doc ordinerade alkohol och @Traveller, @NotRyan och @nota bene var inte sena att hjälpa till på den fronten. Sammantaget gjorde det att morgonen var en obehaglig upplevelse...

Som tur är så är det ju sista dagen innan semestern, så jobbet börjar lugna ner sig lite och det är dags att blicka fram mot semester...

Minnesluckor låter inte bra alls. ;-) Jag ordinerade knappast någon alkohol utan snarast sjukgymnastik. Jag minns bestämt att @agehall ordinerade alkoholen själv och dubblerade dosen när @IPC_Mataveri kom förbi. Helt klart farligt god öl. Nu är det äntligen fredag och jag är helt slut. Önskar alla en riktigt trevlig helg! Ska hem och däcka i sängen.

Dreamhost körde det åtminstone förut. Det var rätt länge sedan jag använde dem, men värt att undersöka om du vill ha just den.
Tack! Jag vill ha Squirrelmail eller något som ser ungefär likadant ut. webmailen är någon konstig grön färg som inte alls gör sig bra & är man lite trött när man tittar i inkorgen är det lätt att radera flyter ihop. Grå text mot ljusgrå bakgrund inte alls lika lättläsligt. Dreamhost är ett amerikanskt bolag, skulle föredra ett europeiskt om det finns ngt bra alternativ.

- 13,5C och sjunkande i Luleå... all julmat är fixad. Sitter och dricker en Old Fashioned och slösurfar lite här och (där) och funderar på nästa års resor, upplevelse och andra glädjeämnen.
God jul på er alla.

Toppen