Senaste nytt

Fredagstråden™

Min flight till London ställdes in pga problemen med trafikledningen. Jag kan förstås inte nå kundtjänst nu men lär väl behöva ringa dem i morgon bitti innan returflighten ska gå? Vad säger ni andra?

RIngde hotellet också(Hilton Kensington) som bokade av mig utan problem trots att raten egentligen inte tillät det(är HH Silver). Tack för det

Hälsningar från Top of the Rock och New York. Har varit i många kontinenter och länder men inte i Amerika, USA och New York. Blir här i fyra dagar som turist. :)
image.jpg

Jaha, då är det helg igen. Idag har jag gått genom security på Luleå Airport utan att flyga, det var nämligen SAS "pendlarmöte" här i Luleå idag.

Det var väl inte så mycket nytt men fick bekräftat att EBD status förväntas synas i systemen först till sommaren nästa år. Det är lite pga detta som man saknar en del extra "förmåner" som EBD.

Vi fick en "teaser" om att det kommer något EBD only erbjudande snart men inte mer än så.

Vi fick oxå höra att det är SK909 som kommer var första flighten med den nya inredningen men det fanns i dagsläget inget exakt datum men slutet av jan eller början av feb...

Det pratades lite om minskningen av poängintjäningen och de sa att det var ett första steg i resan mot att det blir ett system som kommer vara helt baserat på att man får poäng motsvarande vad man betalt för biljetten men det tar ett tag tills systemen kommer dit. Detta verkar vara något gemensamt som alla *A bolag kommer att ha i framtiden...

Det finns inget mer flyg bokat i min app nu så får väl se om man ska satsa på sas eller sluta flyga nu när det blivit så mycket sämre...

Tur och retur Göteborg - Stockholm med det eminenta direkttåget gjorde min fredag perfekt. Jobb på tåg 6-9 inklusive frukost. Möte i Stockholm 9:30-15:00. Lussebulle i SJ lounge och hemma efter ytterligare tre timmars jobb (inkl middag) på tåget hem.

DC idag erbjuder fint och klart väder. Packar lite kartonger inför flytt till Charleston. Allt skall lastas på pod och sedan magasineras i veckan fram till vi vet var vi ska bo någon gång i slutet av januari. Det kommer att bli mycket Hilton fram tills dess. Ölen måste dessutom drickas upp som finns i kylen. Ser ut som MTV Cribs just nu med bara öl och en påse med färska jalapenos.

För övrigt fungerar hyresmarknaden här mycket bra. Man betalar för läge och tillgängligheten är god då det är marknadspriser och inte som i sthlm där man får pröjsa 3500 för en 1a centralt i hyra. Motsvarande 1a här i centrala DC kostar ca $1500. Så hitta bostad står inte så högt på agendan just nu utan vi löser det strax innan det är dags. Mount Pleasant ligger på 1:a plats med beach så jag kan köpa min surfbräda och en lowrider cykel. Centrala Charleston på andra plats. Kravet är nybyggt (max 2-3 år), lounge för att sitta och jobba med fritt kaffe och frukost, concierge 24h, gym, pool, grill och sist men inte minst garage. Så ganska enkla krav, nästan som hemma i stockholm fast annorlunda.

Nog för att fredagen passerat, men sitter på en liten pub i Tokyo där ingen pratar Engelska, men det går utmärkt att få GT på Plymouth för 30 spänn och lite inlagd sill som tilltugg!

Edit: uppdatering från Godz, metalbar med rimligt prissatt champagne. Vad kan gå fel?

Last edited:
Toppen