Senaste nytt

Fredagstråden™

En ny leksak bidde det. Vann i en tävling en Ipad 2 som såldes oöppnad för några månader sedan, så till sist idag blev ersättaren tillgänglig:

58735b8a-c790-bbb0.jpg

Jacob, om du kunde vara så vänlig och utveckla vad du menar med "Seoul är i övrigt ett Mecca när det gäller IATA-biljetter..." så skulle det uppskattas mycket! Hoppas du får en bra flight och uppehåll i Seul.
Finns någon tråd här som förklarar IATA-biljetter. Det är biljetter som styrs av organisationen IATA och i princip inte har några restriktioner, kan utnyttjas på i stort sätt samtliga flygbolag, med vilken rutt som helst, med obegränsat antal transfers och bokas nästan alltid i högsta bokningsklassen (C för business och F för första klass).

Sydkorea är ett av de få länder i världen som erbjuder riktigt fördelaktiga IATA-biljetter, du kan åka tvärs över en stor del av Asien till samma pris som det kostar att åka business från Sverige till Sydeuropa. Och då ska man räkna in vilka grymma flygbolag det finns i Asien som verkligen är värda att betala för, och jag är ju lite av en finsmakare... ;)

Hälsningar från Senator loungen i Frankfurt. Snart dags för boarding...

Jacob, om du kunde vara så vänlig och utveckla vad du menar med "Seoul är i övrigt ett Mecca när det gäller IATA-biljetter..." så skulle det uppskattas mycket! Hoppas du får en bra flight och uppehåll i Seul.

Jacob har förklarat det mycket väl.

Finns någon tråd här som förklarar IATA-biljetter.
Yes.

@Swiss, vänligen läs tråden: http://www.businessclass.se/flygbiljetter/1160-iata-biljetter.html för mer information.

Klr-Arn inom kort, nu 10 resor till EBG och 4 inplanerade nästa vecka, lär ju gå vägen, och allt tack vare denna trevliga hemsida :D trevlig helg!

Sorry Jacob och AHO - jag hade helt missat denna informativa och pedagogiska IATA-tråd. Bra gjort!

Hur är det tex om man vill utnyttja de fördelaktiga IATA-priserna från Seoul, måste man köpa biljetten personligen i någon lokal resebyrå i Seoul eller kan man göra det via internet härifrån Europa?
(Jag har flyttat detta inlägg till IATA-tråden enligt önskemål från AHO, så att diskussionen kan fortsätta i rätt forum)

Last edited:
Precis skickat hem mina syskon och föräldrar samt min sambos dito. Haft litet samkväm för familjerna ikväll då det vankas bröllop för undertecknad imorrn...förvånansvärt lugn men kommer säkert vara en smula spänd och nervös imorrn...;-)

Toppen