Senaste nytt

Fredagstråden™

Tekniskt sett så är det fredag nu. ;)
Idag blir det en del gjort, hoppas jag iaf, bl.a. fixa till gamla bilen utan antisladd för att köra ett par kontrollerade sladdrundor ikväll då ny snö utlovas i Göteborg. Efter lunch hoppas jag kunna gå till backen med en presenning, snöskyffel, hacka och handlie och prova "patcha" det lite grann. Ska försöka flytta lite snö med presenning från skogen då marken började synas på åkytorna. Det var mycket roligt hela veckan på backen då även närliggande dagis hade utflykt dit med termosar och matsäck.
Tyvärr verkar inte bli någon utflyckt till Ulricehamn ikväll då det är 1 timmes bilfärd dit och det är premiär kl 18 idag, lär bli mycket folk för det är ju lördag imorrn. Tror inte att jag orkar köra så mycket efter alla ärenden under dagen. :(
Hoppas kunna åka ut till Alebacken imorgon, kl 9, det blir nog mycket folk där med men det är endast 20 minuter dit. :)

Det vart en vecka med färre flyg än vanligt... ARN-FRA-ARN samt ARN-CDG CDG-NCE & NCE-ARN... Var rätt härligt att få några timmar i strålande sol, 15 graders värme och utsikt mot alperna, som dock nästan inte hade en gnutta snö på sig.. Tidig lunch under några palmer vid hamnen för en fortkörningsresa mot NCE flygplats för att komma i sista minut till SK som tog mig hemåt 13.40.

Kommande vecka blir det besök i Moskva, Munchen och London... Må gott vänner och ha er en riktigt härlig helg!

I SAS loungen på Arlanda på väg till Seoul. Det har varit en intensiv vecka så skönt att stressa ner lite grann. Samtidigt en mycket lyckosam vecka och hade mycket trevligt på Skyteam eventet i onsdags.
Galet mycket folk vid säkerhetskontrollen vid F-piren, ibland är det uppskattat att ha tillgång till fast track.

Seoul är i övrigt ett Mecca när det gäller IATA-biljetter så det gick bara inte att hålla fingrarna borta... :D
Kameran är redo likaså reportageblocket, fick ihop några kul flygningar, redaktionskameran är tyvärr inlämnad på lagning så får nöja mig med vanliga digitalkameran denna gång, men det kan nog bli lite läsbart i alla fall. ;)

Ha det så kul Jacob! Ska du någon gång köpa en 2 för en pris kan jag komma med som sherpa mot fri affärsklassresa.

Jacob, om du kunde vara så vänlig och utveckla vad du menar med "Seoul är i övrigt ett Mecca när det gäller IATA-biljetter..." så skulle det uppskattas mycket! Hoppas du får en bra flight och uppehåll i Seul.

Trevlig Fredag, blir middag på Dubliners i Göteborg. Inget resande denna helgen, inväntar LH F nästa helg GOT-MUC-EWR.

Jacob, Ha en trevlig resa...spännande se vad du kokar ihop för rutter från ICN....

Sitter på jobbet och tråcklar ihop det sista innan jag lämnar Kiruna på söndag kväll. Det kommer bli att jobba hela helgen med verksamhetsberättelse för 2011 och annat administrativt. Därefter ska det bli otroligt skönt att lämna kylan häruppe till förmån för varmare klimat i Miami och Karibien. Ser också fram mot att tillbringa skuttet över pölen i F-kabinen på LH's A380 från FRA nu på tisdag! :cool:

God helg!

Sitter hemma och avslutar veckan med lite kundsupport. Veckan har bestått av en kortare tripp till Jakarta, middag med skyteam i stockholm och sedan en dagstur till Paris.

Toppen