Senaste nytt

Fredagstråden™

Nu är det visserligen lördag, men igår gjorde jag min sista arbetsdag på min gamla tjänst. Tar 3 veckor semester nu och kommer tillbaka till en ny tjänst efter det på samma företag :).
Blev lite AW med start på The Flying Dog precis vid Norra Bantorget. Personligen tycker jag att deras öl på tapp utklassade Monks, Coronado Idiot IPA på tapp får ses som det bästa jag testade. De måste bara börja ta amex så att vi kan ha en bc-träff där någon gång :)

Bättre sent än aldrig - Fredagen spenderades med att flyga. Det som verkade som en så god idé när det bokades, börjar nu kännas rätt drygt. Gjorde JFK-SFO-PHX-JFK på 24h, vilket rent avståndsmässigt inte är så farligt, men det blir rätt dåligt med sömn när man dessutom vill försöka börja skruva om dygnet för att komma in i svensk tid.

Som tur är har man nog glömt detta nästa gång man ska boka och kommer då att göra i princip samma sak igen.

Nu börjar annonserade huspriser att sjunka i Italien, och det ser ut att fortsätta i samma riktning ett tag framöver. Tycker givetvis synd om de som ska sälja, men jag ser ju också en stor möjlighet att "fynda".

När jag idag, i strilande regn, insåg att det inte blir varmare i Sverige förrän i April 2015 så känns valet ganska lätt - jag måste inhandla en semesterlägenhet. En kollega köpte nyss i södra Portugal, vilket inte gör det mindre lockande.

Då ingen plats i Italien förutom Lampedusa (och där vill jag nog inte bo) erbjuder rejäl värme året om så blir det troligen en lägenhet i hemstaden Bergamo. Ska försöka vara kall och analysera hur marknaden rör sig, men samtidigt är man ju sugen på att slå till.....

Passande nog är min far snart pensionär, vilket gör att nyttjandet skulle öka utanför mina egna semesterveckor (som jag iofs styr över rätt mycket).

Tänk så mycket Ryanair jag kommer flyga! :cool:

En titt tillbaka på fredag eftermiddag när jag precis landat på LHR och stod och väntade på bagaget. Min bror + sambos väskor (utan priotagg) hade kommit ut tidigt men min priotaggade dröjde och likaså flera andras väskor. När bandet hade gått tomt en stund stannade det, utan att våra väskor kommit. Det blev onekligen lite irriterat ibland oss kvarvarande.

Några gick och ställde sig i disken för bagagehantering, själv gick jag till bandet bredvid och kikade lite då förra gången på LHR väskan kommit på bandet bredvid. Inget där dock.

En liten stund senare startade bandet igen och 5-10 priotaggade väskor kom åkandes. Skönt att inte bli av med väskan men ytterligare ett bevis på att man inte skall ha prio-tagg inom EU. ;-)

Toppen