Senaste nytt

Fredagstråden™

Har haft en liknande vecka som David! Men ikväll tänkte jag försöka se matchen från Friends på nåt vis, i värsta fall får det bli Radiosporten. Jag är egentligen inte alls överdrivet fotbollsintresserad (vilket är aningen ironiskt när man bor i Manchester just...) men som utlandssvensk blir det något speciellt ändå. SÅ heja Sverige! :)

Man är ju lite skadad när man läser "Radissonporten" istf Radiosporten... :)

Måste bara dela med mig av den här... :)

IMG_175901618791059.jpeg

Ramlade precis in på Hotellet i Augsburg, Tyskland, (ett kloster?). Blir här i helgen och hela nästa vecka. På Tisdag öppnar världens största hiss-mässa här i Augsburg, (Interlift). Kommer inte bli mycket vila....

Just hemkommen från Friends Arena på jobb med en 15-åring...
Trevlig tillställning, lite besviken på tröttmössorna i publiken trots starka försök från "Camp Sweden" i klacken men med 0-1 till Österrike i andra halvlek så vaknade Friends till och det blev en fin seger för vårt kära landslag.

Nu myser jag i soffan med Argentina - Peru på TV och en öl i näven.

Ps. 15-åringen heter Dalwhinnie.. Jag misstänker att ni började fundera en smula och jag vill inte få några konstiga blickar i loungen den 23:e. ;)

Trevlig helg!

Själv är jag halvsänkt på Gin&Tonic ikväll, men jag uppskattar bra whisky jag med.

Bästa whiskyrelaterade reseminnet är när vi tömde en pytteliten jazzbar i Tokyo på all Macallan han hade. (D v s typ 4 flaskor av lite olika årgångar, på 5 pers.) Vi frågade vad hans favorit var, och sen köpte vi upp lagret av den.

Det var faktiskt en födelsedag för en i sällskapet, en sjuksköterska i FN-tjänst, och henne fick vi mer eller mindre släpa hem. Dan efter mådde hon nästan dödligt illa, men sa samtidigt att det var hennes kanske bästa födelsedag nånsin, och då blir man ju glad att ha medverkat.

Äntligen fredag! Konstig vecka detta, inte en enda flygning. Kräver en viss mental justering efter tre vändor till London förra veckan, och USA inkl. LH F veckan innan, känns som att denna veckan tog längre tid på något sätt. Hur som helst skönt med fredag, i helgen blir det provkörning av diverse bilar på lördag då tillökning väntas i familjen framåt februari, och på söndag road trip till Småland för att hälsa på farfar karho 91 år gammal. Trevlig helg på er och flyg försiktigt.

Toppen